AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.198

Någon som bytt ut innerspegeln på en Z3 mot en Z3 M innerspegel?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej,

Far min har en jättefin Z3 2,0 -00. Dock stör han sig lite på att innerspegeln är så himla stor att den skymmer sikten. Nu har han hittat en innerbackspegel från en Z3 M, som är klart mycket mindre. Frågan är, passar en sådan rakt av? Någon som provar?

Det är främst två saker som gör mig fundersam; den första är en elkabel som går in i spegeln, och den andra är fästet som är limmat i rutan, om det verkligen är detsamma.

Alla tips mottages tacksamt!

Mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej igen,

är det verkligen bara min far som har stört sig på backspegelns storlek?

mvh Johan
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Hej,

Kan tyvärr inte bidra med någon vettig info, utan kan bara instämma i att spegeln skymmer sikten ibland och är lite irriterande stor. Jag har en 2.8 Coupé och är 187cm lång.

/andreas.
Jag är ganska säker på att fästet är det samma. Saker man måste kolla på är om spegeln är gjord för bilar med larm,utan larm osv. Har han hittat en beg. så be säljaren ge er artikelnumret och kolla upp den på realOEM eller motsvarande. Har ni en kabel in i er spegel är det samma där, jag TROR det är samma kontakt. Jag har gjort likadan byten på E34 och E36 mot speglar med avbländning och det var inga konstigheter.

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Fint, tackar! Det är inte så mycket pengar egentligen, men som vanligt är det lite strul och både köpa och byta den. Men vi får se om han tycker det är värt jobbet!

mvh Johan
Är det bolt on byter man den på 2 minuter inte mer. vrid spegeln åt ena hållet, koppla loss befintlig kontakt vrid på den nya i med kontakten och njut..

Jag har en defekt sådan liggandes om du kommer förbi södra sverige, kan släpa med den till Mantorp om ni kommer dit där på Mantorp spring break den 8/5
Om ni vill testa alltså

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Hej,

Jag hade samma problem i min Z3a när jag köpte den och jag är 190 cm. Fick inte tag i nån M spegel direkt utan jag beställde en från USA istället. Jag tycker att M spegeln är snyggare men den sitter oxå ivägen då den sitter lägre ner. Med denna variant så kan man vinkla armen så att spegeln i princip hamnar dikt an mot innerbelysningen.

Länk
Länk

Har fn glömt vad firman heter men jag återkommer när minnet klarnat om nån är intresserad.

/Pane
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Ibland blir man imponerad av sin egen snabbhet ;)

Länk

/Pane
te
34
teos
Z3 3.0 Roadster -00
Kan bara instämma med pane.
Man kan leda upp spegeln så den skymmer mindre.
Bytte min för några år sedan men jag tror det var en något mindre modell som fanns då. Min har ingen innerbelysning inbyggd i spegelhuset.
la
25
lardass
X5 3,0 -04
Z3 Coupe -98
Vet inte om du fått svar , men jag har bytt till M i min 2,8.
Bara att vrida dit och initiera om fjärrlåset till den nya spegeln.

Mvh Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.