AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.106

Köpa Bmw525 Touring M-paket

Fa
83
FarbrorFrej
Bmw 530 Touring
HejåHå
Funderar på att köpa mig en E60 525 Touring -07 med M paket. Någon som har kommentarer till om det är lönt att lägga till de extra pengar som man får göra vid detta val? Gör det skillnad den dagen man säljer? Påverkas andrahandsvärdet? Är väghållningen bättre? För det är väl någon typ av sportfjädring på dom om jag fattat det rätt. Har aldrig kört en utan så jag vet inte skillnaden där.
/FarbrorFrej
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Om man vill eller inte vill ha Mpaket är för mig inget problem men själv tycker jag att det är mycket snyggare.
Att det sen följer en del andra fördelar som stolar mm. är bara nice
Att bilar med Mpaket har högre andrahandsvärde är heller inget att orda om för det har de.
Men sen all annan utrustning brukar bara göra att det blir lättare att sälja själv vill jag ha allt extra för det är skoj men inte nödvändigt
Ja det är klart har bilen (all ) utrustning så blir den klart dyrare av den anledningen
Hoppas att det hjälpte dig lite på vägen

Ha deT
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Den blir helt klart snyggare med M-paket. Sen kan du kolla på Blocket hur många med M-paket det finns och hur länge de annonserna ligger kvar. Jag började titta på BMW för ett år sen och vissa snikutrustade bilar ligger fortfarande kvar medan den modellen jag köpte har det bara kommit in ett fåtal av och de flesta är redan sålda.

Så ja med M-paket får du nästan tillbaka vad paketet kostade vid beställningen av bilen.

/Rikard
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

M-paketet funkar på E60/E61 på samma sätt som på E46 och E39. Märkbar prisskillnad både när man köper begagna och när man säljer, dessutom så är dom generellt mer lättsålda. Spanar själv efter E61 med M-sport och de bilar som annonseras försvinner relativt fort om dom inte har fantasipriser, detsamma gäller i Tyskland.

___
//Ulf
Fa
83
FarbrorFrej
Bmw 530 Touring
Får nog bli en M.. Men det verkar helt klart inte finnas mkt att välja på tyvärr bland annonserna.
Tack för svaren och kommentarerna.
/Frej
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Lycka till med letandet. Jag höll på i nästan ett år innan jag hittade den rätta.
Tyvärr inte original-monterat men å andra sidan bara ett halvår gammalt så skicket på lacken var toppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.