AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.504

vinande/tjutande ljud från motor vi lätt gas. någon med samma problem ?

br
19
brinke83
bmw 520i -99
har upptäckt ett vinande/tjutande ljud när jag kör med lätt gas i låga hastigheter, så fort jag ger minsta lilla mer i gas så upphör det. oerhört jobigt när man glider runt på stan o folk stirrar . vore tacksam för svar

Jo
19
JokkeN
323i -96
jag har exakt samma fel, försvinner ljudet när du trycker ner kopplingen ? och låter det något på tomgång ?
Vet dock inte vad som är fel
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Säkerligen sprucken gummibälg i insuget!

Kolla här:
Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
br
19
brinke83
bmw 520i -99
har inte tänkt på om det slutar när jag trycker ner kopplingen. är väldigt vanligt om man åker sakta på 2ans växel o ligger på 2000 varv. så fort jag släpper av eller trycker på lite mer gas så försvinner det , men uppstår igen så fort bilen får lugn gas =/ kan ju testa o byta gummibälg. :)

Ev
80
Evinrude
525ix -96
525ix -94
Jag har samma ljud vid gaspådrag och kunde konstatera att min gummibälg hade en 4 cm lång reva i sig som den drar tjuvluft ifrån.
Vad som däremot förvånar mig är att inte LMM:n får spel då den sitter innan bälgen.
br
19
brinke83
bmw 520i -99
kan lägga till att bilen kan gå ruskigt ojämt på tomgång när den är kall. kan dala ner till 2-300 varv o sedan rusa upp till runt 1500 . händer att den dör ibland oxå.

evinrude: ja det är lite förvånande , någon motorlampa borde ju tändas . men den kanske inte drar tillräckligt mycket tjuvluft för att lmm ska märka det ?

johan b: har läst lite i länken du postade . stod en hel del intressant, tackar för det :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.