|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med höger spjäll motor Bmw e32 750i -90 så fort jag sätter i batteriet så går den igång sen går det inte starta bilen varför? Jag har köpt ny data boxar samtliga och bytt topparna pga vatten läcka. Kan det vara en kabel har kommit iklämm och kortsluter eller något med EML boxen? Lampan lyser inte. Jag vill bara ha igång bilen sen kan jag börja slut föra resten efter 3 års renovering. | |
|
EML lampan måste lysa några sekunder vid start, annars kommer aldrig bilen att starta eller gå väldigt dåligt.. Här kan du kolla lite Länk //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Lampan lyser några sekunder sen slocknar den helt ok. Men problemet är spjällmotorena går igång så fort man sätter i batteriet. Jag har kollat lite på forumet anntingen är det relät eller någon kabel eller kontakt är fel. Jag har rengjort spjällmotorena. Boxarna är bytta till nya, förra ägaren hade pillat sönder dom. Jag tror han heter putte68 på Autopower. Bilen är annars i väldigt fint i skick. |
|
| Dags att renovera spjällmotorerna?: Länk | |
| Så går det när man inte uppdaterar sidan/tråden innan man svarar... | |
| Jag har gett upp har anlitat en bilmek som får fixa det. Fan vad det kostar 9000kr phu. | |
|
Jaha det är en kompis till mig (i Östersund) som hade den bilen innan putte68, då gick den bra men var "lite risig" i plåten. Nu är den istället lite risig i motorn men fin i plåten. Jag tror putte68 var riktigt bra på plåtjobb, men hade tydligen otur med motorn istället. Har bilen varit inne på avläsning av felkoder? det borde ju ge en indikation om vad som är fel. /Mats J |
|
|
Jepp! Ena gasspjäll är trasig repa på ledningsbarnan på eletroniken, sen är kammarna fel inställda ska få hjälp att fixa dem. Jo har någon som har några bra eller dåliga M70 gasspjäll är jag intresserad att köpa eller byta mot mina e39 sportstolar jag är ute efter eletroniken på dem. |
|
| Han hade otur med en klåpare som påstod att han var bilmek bytte topparna på den. Han blev ganska blåst. | |
| Robban B som fixade hans toppar. | |
|
Finns det någon länk hur man ställer in kammarna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.