|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tvättade bilen rigoröst idag och sprayade på avfettning på hela bilen. Efter jag torkat bilen med sämskinn visade det sig att alla stenskott-lagningar som lagats med täckstift nu blottade sig som vita. Vad kan ha hänt och vad är åtgärden? MVH Adam | |
| Skulle gissa på att det glömts lägga på ett lager klarlack ovanpå det som målats i med själva lackstiftet. | |
| Okej, bara att lägga på klarlack då? för det vita går att gnugga bort så att säga.. Eller ska hela lagningen göras om med färg osv.? | |
|
Var det typ naturavfettning? Står ibland på flaskan att man inte kan ta det på lackbättrade ytor då de kan missfärgas. Jag köper aldrig den igen. Kör med Autosmart Poweravfettning istället. |
|
|
Ringde Mr Cap: Vita blekningen som går att skrapa bort med nageln är pga att lagningen inte har klarlack applicerad. Löses genom att lägga på klarlacken som följer med lagningskitet. För ännu bättre resultat kan man lämna in och våtslipa "klarlack-duttarna" för att sedan få bilen rubbad och polerad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.