|
|
|
|---|---|
|
Tjosan, letat lite men hittade inte riktigt svar på de frågor jag har på forumet så startar en ny tråd. Som topic lyder har jag avsikt att fixa 5x120 bultmönster på min E30. och har läst att man kan ta en compact bakvagn eller z3 bakvagn. Kan komma över en 316compact bakvagn den har annan diff vad jag förstår? Men räcker det man plockar bärarmar från compact bakvagnen och drivaxlar och kan sedan montera dessa på/mot min e30 bakvagn såfall får jag ju behålla min gamla diff? Eller går det helt enkelt att svetsa om naven på E30 vagnen och borra ut 5x120? Är inte intresserad utav något som ska gå sönder stup i kvarten utan något hållbart då det ska komma att trimmas lite senare | |
|
Är det samma diff på compact som vanliga e36? |
|
|
Nej, compact är som e30 i bakvagnen Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
| Jag vet att dem är bolt on.. Men undrar om diffen från E36compact är samma som e36 eller det är som e30 samt vad som skiljer sig på 318 mot 323ti Samt om det räcker att man bara tar bärarmar eller man måste plocka hela skiten... | |
| Jag undrar också. Har en e30 320 som jag tänkte bygga om till skivor med 5-bult. Har fått tag i bärarmar från compacten, med skivor, men ska jag ragga tag i drivaxlar också eller passar de från min 320? | |
|
Länk Där klargörs kanske lite för dig :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.