|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 320 m-sport -04 som jag har ett visslande ljud från v-sidospegel. Det är väldigt störande o kommer redan i 50-60km/h o fortsätter sedan när farten ökar, det hörs tydligt om man har rutan nere o försvinner om man vinklar in spegeln. Det är endast från vänster o ingenting från höger. Jag har tittat noga på bägge speglarna o kan inte se eller hitta någonting som ser annorlunda ut på den v jämfört med den h. Någon som varit med om nåt liknande? Tacksam för svar! | |
|
Har precis samma på min, hörs mest runt 50 km/h. Inget jag stört mig på då jag inte tycker det hörs när farten ökar lite. Men lite konstigt att det bara är på förarsidan |
|
| Samma på min med. Stämmer det att det är bara på bilar med M-Sport? Jag har inte hört det på någon utan M-Sport. | |
| Bilar med M-sport har andra spegelfästen än standard, i och med att infästningen är i högglanspolerad shadowline. Kan vara fästplattan som är den bakomliggande orsaken till ljudet. | |
|
De skulle kunna vara fästplattan, men varför låter det absolut ingenting från höger sida? Jag har provat att sitta där som passagerare i olika farter o det låter ingenting? Är de ingen som har nåt bra tips på hur man kan få bort det visslande/tjutande ljudet? |
|
|
varför inte prova fylla ut springor etc med något? måste ju vara ända sättet att komma fram till problemet? vet att en polare och jag hade något susande i en av hans bilar. vi använde silvertejp sen blev det slut på oljudet. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.