AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
838

Visslande ljud från v-sidospegel e46?

Kr
20
Krill
523i sedan -97
Hej!

Jag har en 320 m-sport -04 som jag har ett visslande ljud från v-sidospegel. Det är väldigt störande o kommer redan i 50-60km/h o fortsätter sedan när farten ökar, det hörs tydligt om man har rutan nere o försvinner om man vinklar in spegeln. Det är endast från vänster o ingenting från höger. Jag har tittat noga på bägge speglarna o kan inte se eller hitta någonting som ser annorlunda ut på den v jämfört med den h. Någon som varit med om nåt liknande?

Tacksam för svar!
Har precis samma på min, hörs mest runt 50 km/h. Inget jag stört mig på då jag inte tycker det hörs när farten ökar lite.
Men lite konstigt att det bara är på förarsidan
Samma på min med. Stämmer det att det är bara på bilar med M-Sport? Jag har inte hört det på någon utan M-Sport.
Bilar med M-sport har andra spegelfästen än standard, i och med att infästningen är i högglanspolerad shadowline. Kan vara fästplattan som är den bakomliggande orsaken till ljudet.
Kr
20
Krill
523i sedan -97
De skulle kunna vara fästplattan, men varför låter det absolut ingenting från höger sida? Jag har provat att sitta där som passagerare i olika farter o det låter ingenting? Är de ingen som har nåt bra tips på hur man kan få bort det visslande/tjutande ljudet?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
varför inte prova fylla ut springor etc med något? måste ju vara ända sättet att komma fram till problemet?

vet att en polare och jag hade något susande i en av hans bilar. vi använde silvertejp sen blev det slut på oljudet.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.