AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.160

cd-växlare krånglar

ti
10
tias887
330CI M-Paket-02
precis köpt en 330-02 med stora ljudpaketet och navigation med stora skärmen. nu är det så att jag inte får ut cd kasetten i bagageutrymmet.(6-cd växlare) försäljaren tryckte på den grön/blå/turkosa knappen o den bara hoppa ut men väl hemma händer inte ett skit.! är jag underbegåvad eller har jag sådan otur att den pajjat på väg hem från säljaren?

någon som har en lösning?

Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Skulle lyssna på mina cd-skivor idag och på skärmen visade det NO-DISC på alla 6 platserna. När jag skulle kontrollera växlaren visade det sig att den satt fast. Så jag tar gärna också emot tips om hur man får ut den.
Visa användare
230
Sigvardsson
Tog en närmare titt på växlaren idag och såg att det var en cd som hade fastnat inne i läsaren. Och därav så kunde jag inte trycka ur cd-boxen. Fick montera ner hela växlaren och ta in den och plocka isär den. Väl nermonterad så fick jag manuellt köra tillbala cd:n in i boxen. Passade på att smörja upp alla rörliga delar som jag kunde komma åt då det såg lite torrt ut.

Nu fungerar det som det ska igen!

Vet du om det fanns några cd-skivor i boxen när du köpte den?

//Sigge
ti
10
tias887
330CI M-Paket-02
sedär ja, bra att du fick ordning på de.!! jag är helt säker på att inga skivor fanns i kasetten, men om det fanns en skivare i själva läsaren vågar jag inte säga.!! fasst när försäljaren tryckte på knappen så ploppade den bara ut.!! ska antagligen göra ett m-test på bilen snart o de kanske finns felkoder så man vet vart man ska börja någonstans.!! väntar på svenska handböcker också så man vet va alla säkringar betyder.!!
får hoppas på de bästa.!!
Tackar för svar!
Visa användare
230
Sigvardsson
Om det satt en skiva i läsaren så ska den ha följt med kassetten när försäljaren tryckte ut den. Så då kan vi väl konstatera att den var helt tom. Men kanske är det så lätt att det är en säkring som har gått! Det sitter även en säkring på baksidan av växlaren vid strömingången. Kanske att du måste montera ner den i alla fall och kontrollera den också.

//Sigge
ti
10
tias887
330CI M-Paket-02
ska faktiskt kolla detta imorgon.!! skriver hur de går ifall någon annan får problem..

ti
10
tias887
330CI M-Paket-02
nu har allt löst sig.. tänkte vänta på dom svenska handböckerna som tar väldigt lång tid innan jag börjar riva i säkringar osv men fick tag i en amp mätare o testade alla säkringar ändå, alla funkade men 1 va lite dålig kontakt i så jag juxade runt den lite i kontakten och vips hoppade kasetten ut, så antagligen va de bara dålig kontakt med en säkring..!! ungefär en förmögenhet billigare än väntat så nu kan de mycke väl bli ett avgassystem.!! tackar ändå sigge!!
Visa användare
230
Sigvardsson
Kul att det löste sig! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.