|
|
|
|---|---|
|
den hoppar fram o tillbaka... ibland blir det för varmt..ibland för kallt. kan det vara ett relä..eller givare eller nåt?? | |
| prova o lufta kylsystemet! | |
|
Mera vanligt är att sensorfläkten i klimapanelen (framför vänster galler i panelen) antingen står stilla eller är igensatt av damm. FP |
|
|
Tack för förslagen. Inget av dom hjälpte. I går var vi ute på en längre tur då fungerade värmen på dit resan, när vi skulle åka hem blev det iskallt i bilen.Jag fick höja tempen till 32 grader (max) då blev det jätte varmt sen sänkte jag tempen 1/2 grad då blev det iskallt igen. Är det någon som har en aning om vad det kan bero på? Lars |
|
|
Sensorn till kupéluften är den som nämns ovan. Är du helt säker på att den lilla fläkten snurrar? Dina symptom stämmer bra in på när det är problem med fläkten som suger in kupéluften genom gallret och förbi sensorn. FP |
|
|
Har kollat den sensorfläkten inget damm och den snurrar. Någon annan ide? Lars |
|
|
Kan fläkten snurra för sakta? Jag tog loss panelen till ac'n och satte luftintaget till sensorfläkten mot luftintaget från instrumentbrädan då kommer det varm luft.Tar jag bort den går det en liten stund sedan kommer det kallt igen. Lars |
|
|
Låter ju som den jobbar iaf. Sen kan det ju finnas grader på allt, den kan under eller överreglera osv, dvs fel inne i klimapanelens elektronik. Då skulle man vilja testa med en annan en tid och de, osv. Hos BMW kan man bara köpa nytt, kanske en panel från skroten kan funka? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.