|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Mekade lite handbroms idag och kunde sedan inte starta bilen pga Trans.Fail.Prog!? Lyfte av minuspolen och passade på att sätta laddaren på batteriet. Sedan råkade jag visst släppa luckan något för hårt så den är låst - dock inte neddragen med softclose. Sökfunktionen här gav mig tipset att sätta ström på polerna under huven - men jag får inte någon spänning i systemet?! Ingen av mina nycklar passade i låset. Vid dyrkning så fick jag låset att vridas flera varv (ett halvt åt gången) men det går inte att öppna. Jag blev arg och skulle borra i låset, men borr$#!}£¥ gick av i låset så nu kan jag inte borra mer där. Bilen är en 740i -94 En klen laddare är satt mellan pluspol under kåpan ovanpå ena toppen och jord ansluten till fjäderbensanslutningen. Men inte ens en lampa lyser inne i bilen? Än mindre kan jag då öppna via knappen eller fjärr. Kan man inte mata en sådan här bil bakvägen via hjälpstart-polerna? Har jag lyckats knäcka huvudsäkringen?? Jordkabeln är ju lossad från batteriets minuspol. Hur kan jag få upp bagaget? Kan man bryta upp den med våld? Snälla hjälp.. Mvh Jonny | |
|
kan du inta ta dig in i bagaget genom luckan i baksätet och sätta tillbaka kabeln på batteriet? Lär ju inte få någon ström i bilen så länge du inte får en sluten krets genom batteriet. Annars är det nog våld som gäller, vilket känns som det kommer ge mycket skador så jag skulle offra flera timmar att ta mig in genom baksätet på något vis. |
|
|
Hej och tack för ditt svar. Glömde nämna i mitt inlägg att jag tyvärr inte har någon lucka där. Funderade allvarligt på att kapa upp där - plåten är väl bara punktad? Trodde att jag fick en sluten krets via laddarström in via polen och jorden via kaross. Men jag har nog lite otur med tanken. :) Ska sova på saken och se om jag ska förstöra luckan eller plåten? Tack än en gång. |
|
|
Är det en E32 eller E38? /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.