|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag har sålt min bil men den nya ägaren har ännu ej skickat in papperna för ägarbyte och jag vet så ska man inte göra dum som ja va så verkade han pålitlig, jag vet blåögd. Men innan jag går vidare med det så om någon har sett en svart Bmw 730i 93:a med reg ETB687, finns antagligen I Helsingborgs området eller runt landskrona, men alla får hålla ögonen öppna den kan ju finnas någon annanstans så hör av er direkt | |
|
Ägarbytet skall göras av den befintliga ägaren. Om du lämmnat ifrån dig registreringsbevisets båda delar så är det lite galet, och en som vill få med sig ägarbevisets båda delar har nog inte rent mjöl i påsen Du står ju fortfarande som ägare, och kan då begära nytt ägarbevis (100:-) Då spärras automatiskt det gamla beviset. Fyll då bara i uppgifterna om den nya ägaren på det beviset och skicka in omgående. Annars så finns ju risken att p-böter och massa annat kostsamt landar hos dig, eller rättare sagt det hamnar hos dig så länge du står som ägare. |
|
|
Jag uppfattar det som att Ramona inte har dessa uppgifter om nya ägaren för att göra ett ägarbyte. Om Ramona hade haft dessa uppgifter hade hon redan kontaktat köparen igen. Nytt registreringsbevis kan däremot beställas. Därefter kan du ställa av bilen så får köparen lite mer problem. Annars får du kontakta polisen och se om dom kan hjälpa dig på något vis. |
|
|
Enligt transportstyrelsen är bilen redan avställd, den ställdes av den 15 april. Senaste EU-regbevis del 1: 2010-04-15 Senaste EU-regbevis del 2: 2010-03-30 Fordonsstatus: Avställd (2010-04-15) |
|
|
Hej igen! Det är så att nu säger han att han har blivit av med nycklarna helt extremt jag får gå till polisen, men jag kan inte hitta bilen annars får jag anmäla den stulen. Så håll ögonen öppna |
|
| Så han kan inte skicka in pappret för att han tappat bort nycklarna? Mm... Om jag var du skulle jag prata med polisen genast. | |
|
Du har väl ett säljkontrakt/Kvittens och fått betalt för bilen. Av vad jag förstår så kan du ju komma i kontakt med köparen, så det borde väl bara vara att fråga var bilen står. Om du fortfarande är ägare till bilen så är det väl bara att begära ett nytt regbevis och anmäla ändrade ägarförhållanden Om du har sålt bilen så är den ju inte stulen, jag tror att det är svårt att anmäla en stöld då. |
|
| Stöldanmälan är ingen större idé nej, men det är rätt bra att upplysa polisen om läget och be om råd. Det är en himla massa saker köparen kan göra med bilen som kan bli riktigt tråkiga för Ramona - olika typer av smitningar, fortkörning, parkeringsböter etc. Visst går det mesta att reda ut, men det är inte roligt att hamna i den sitautionen ändå. | |
|
Svart 7-serie från -93 som "ägaren" inte bryr sig om att han äger. Det är ju en typisk "get away car" vid ett bankrån! Rymlig kupé för hela gänget och sedelpåsarna. Får vi se den utbränd i tidningen tro? Fast, nja de kanske inte skulle KÖPA en bil, men det är ju mycket bil för pengarna ändå... |
|
|
Anders-72 "Fast, nja de kanske inte skulle KÖPA en bil, men det är ju mycket bil för pengarna ändå" Menade du inte "men det är ju mycket pengar i bilen" (get away car ) * kunde inte låta bli :p |
|
|
HEJ ALLA1 ALLT DETTA SOM STÅR HÄR ÄR LÖGN! JAG ÄR ÄGAREN AV BILEN OCH JAG TÄNKER SÄLJA DEN. DETTA ÄR MIN EX-POJKVÄN SOM HAR LOGGAT IN PÅ MITT NAMN OCH SKRIVIT MASSA SKIT. HAN HAR TOM VARIT INNE PÅ MIN FACEBOOK, ÅNDRAT MITT LÖSENORD OCH SKRIVIT MASSA LÖGNER OM MIG, TRAKASSERAT MIG DAGLIGEN GENOM FACEBOOK, LAGT UT MASSA PRIVATA BREV OCH BILDER. BARA SÅ NI VET. SÅ MITT EX SOM HETER DAVID BERGIN OCH KALLAS DAVVE HÄR PÅ AUTOPOWER ÄR SJUK I HUVUDET. SÅ NI FÅR TRO PÅ VEM NI VILL, MEN JAG HAR BÅDE KVITTO OCH REGISTRERINGSBEVISET. OCH DAVID ÄR POLISANMÄLLD AV MIG. /// MVH RAMONA WAHLBERG |
|
| Haha Dawwe the psycho. Vi hamnar mitt i ett familjedrama. | |
|
Versalfestival. |
|
|
Simon, kanske inte så passande i en sån här tråd men jag kunde inte låta bli att dra på smilbanden efter ditt inlägg... =) __________ Mvh Grelle |
|
|
Grelle, kunde inte hålla mig....:) |
|
| Internet classic | |
| Haha:). Observera,Davve med ENKL v, inte dubbel w:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.