AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.402

BMW 335 Coupe eller Cab..?

Hej, jag har fått för mig att en 335a är precis vad jag behöver för ett välbehövligt lyft i tillvaron!

Har kikat lite på blocket och andra annonssidor men kan inte bestämma om jag skall köpa en coupe eller slanta upp en hundring extra för cabben.

Är sugen på en montego blå eller bronsmetallic med svart klädsel men det verkar körigt att hitta då de oftast har ljus klädsel vilket jag inte gillar. Helsvart kan ochså funka men känns ganska "vanlig"

Tacksam för tips om kaross, fördelar och nackdelar, prisbeständighet etc.

Hälsningar

Berga
Hej igen.
Såg att det dykt upp en svart cab på blocket

Länk

Väldigt lite mil för att vara en 07a samt begränsat med information i övrigt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Svårt val, jag upplever coupen som snyggare men cab är bra trevligt vissa sommardagar.

Annonsen du länka till vinner ju inga priser direkt. Torftigt med info skulle man kunna säga.

Pavel
2020 M135i xDrive
Hade du tänkt ha den som glidarbil eller till "inspirerad" körning?
Cabben legger till ganska mycket med vikt. Det känns när man börjar pressa bilen jämfört med coupen/sedanen.
håller med pavel.. jag skulle valt coupen då den är snabbare och har mer utrymme.. jag gilalr verklgien cab men då ska det vara som andrabil
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Utan tvekan cab om du ska ha den som andrabil.

Mvh Henrik
Cabben helt klart!! Visst den väger en del mer men samtidigt är den snygg med både taket upp- och nedfällt.
Dessutom lär du få igen större delen av de där extra 100kkr när du skall sälja, cabbarna har vansinnigt högt andrahandsvärde.

Fast jag hade nog aktat mig för en bronsfärgad och valt en montegablå istället. Tror den håller i längden.
Jag har varit i samma valsituation, men det blev en cab (monacoblå med creambeige läder) och jag ångrar mig inte. Med taket uppe märks det inte att det är en cab, och prestandan räcker gott och väl även om den är 200 kg tyngre än coupén.
Bra pris på den svarta -07an med M-paket även om annonsen inte var lysande.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Skulle ta en cab, TROTS att den är fullkomligt värdelös när man ska ha med sig något.
Man kan ju inte ens åka nercabbat till golfbanan! Jag gillar inte att man valt plåtcab numera..
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Skulle nog valt en cabbe tror jag.. "Bara för att" är uttrycket som hoppar in i huvudet på mig. :)

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Rutten skuff i Cabben, kolla vad du behöver lasta innan du bestämmer dig. Tycker över lag att coupén är snyggare, speciellt från sidan, ser lite ¨hugget¨ ut på cabben. Mvh
Hej och tack för alla tips och kommentarer. Börjar luta åt cabben. Det blir som andrabil och hade inte tänkt köra på vintern.

Har då en fråga, vad är chansen att det dyker upp en montegoblå med svart klädsel innan sommaren..?

Är tveksam till att importera.

Hälsningar

Berga
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Du får göra som jag, köp en av varje, fast det gäller e46 då förstås.Länk

BMW CS #5206
Christer, ja det är ju klart att man skall ha en av varje. Men man måste ju börja någonstans..! ;-)

Berga
Hur många ggr/år kan du använda cabba ner? I bästa fall maj till sept.

Coupé med taklucka? Manuell 325d, 330d eller 330i. Men jag förstår dig. Följ hjärtat.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Berga12:

Tvärtom, det säkraste du kan göra är att importera en Premium Selection från en BMW-niederlassung. Enligt lag måste de uppge alla mindre och större krockar som bilen haft, och det är straffbart att mätarskruva i Tyskland.

Mvh
Som andrabil är valet givet: Cab :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Berga12: Ingen 335, men väl en 330.. i "rätt" färg på lack o inredning..
Länk

Importbil (?)
Ej sportstolar.. Annars ganska okay utrustad..
Antagligen import. Saknar multiratt och PDC också, så inget komfortpaket vilket i stort sett alla svensksålda har?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.