AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.194

strulande abs givare.

Jag har en 328 e36 från 96, som abs lampan lyser på från att jag startar bilen tills jag stänger av, hastighetsmätare och varvräknaren funkar som dom ska mätte upp båda fram givarna och fick ut 1.02ohm på varje detta ligger i området dom ska om jag inte har läst helt fel. (0.6-.1.6) kan det vara bak som strular ändå fastän panelen funkar som den ska?
hitta en som visade 0 höger bak, beställde från motornord har inte haft några problem med dom nån annan gång så =)
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Skönt att du hitta lösningen på ditt problem! :)

Lider av ett mer underligt fel. Min ABS-lampa lyser ibland, och när den lyser så fungerar inte ABS!
Har haft den inne en gång på verkstad, men dom kan inte hitta felet då lampan inte lyser för tillfället...Så hur ska jag lösa detta, då lampan släcks varje gång jag stänger av bilen.

Kan tänka mig att en givare inte mår så bra, men vilken? Vill inte köpa alla i onödan...

PS. Svårt att byta ABS-Givare själv? DS.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
(Glömde skriva att det gäller en M3 3.0 E36)
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Får psykbryt på detta :/
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Hade samma problem fast på en e46:a tidigare. Felet var att det var glapp i en av kontakterna till en abs-givare. Visste inte vilken som stulade heller så lossade alla fyra kontakterna och sprutade kontaktspray och efter det började aldrig lampan lysa igen.
Dessa sitter i hjulhusen..
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Jag får väl prova att dra ur dom och sätta i dom igen som du gjorde och hoppas på att det är felet! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.