|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Min front har fått fula klarlack släpp av stenskott, så jag tänker lämna in den på lack. Är det nått jag måste tänka på när jag monterar av front/spoiler på bilen. Eller några tips för att göra det enklare. mvh Tommy | |
|
Hej! Någon kanske har en sprängskiss så jag vet vilka skruvar som ska tas bort. Mvh Tommy |
|
Roffa1 |
Släng iväg ett mail till Viktor hos Schmiedmann han har nyligen demonterat sin E90 front. www.schmiedmann.se ( det är han som svarar på mailen) |
Roffa1 |
E-post: Viktor@schmiedmann.se |
|
Alla skruvar i underkant (under bilen), tror där sitter 7st. 3st under motorhuven. 2st på varje sida som fäster i plåtskärmarna (de sitter skruvade uppåt, och du behöver lossa innerskärmarna i hjulhusen för att komma åt). Lossa plastlocken till strålkastarspolarna, om du har några. Lossa kablarna till dimljusena. Nu ska den vara lös.. |
|
|
Varför använder man inte google? Länk |
|
|
Tack för era svar grabbar. Börjar klarna lite nu. Är det bara att lossa locken till spolarna? Bilen i länken hade ej sådana. Bild två var lite svår att begripa också. Mvh Tommy |
|
|
Ok, 4st under huven.. Locken till spolarna drar du bara ut och lirkar av. Börja med det, innan du lossar skruvarna. |
|
| Okej tack Simon76, ska försöka hinna få bort den i helgen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.