|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har idag en gammal e36 328 coupe som är helt underbar att köra, men funderar på en lite nyare och mer praktisk bil och då går jag i tankarna att byta upp mig till en e39 528, hur står sig den prestandamässigt mot e36? är det lika härligt drag i den eller blir det stor skillnad på grund av vikt etc? Sen går ju tankarna också till en 323 e46 eller kanske till och med 320 (i värsta fall), det jag vill komma åt är bottendrag, är dessa då en vettig inriktning ? 325 verkar behöva så högt varv... Är det någon som testat de olika bilarna och kan ge lite input? :) (jag får ut och provköra lite kärror snart tror jag, men tills dess vore det schysst med input :D) | |
|
Det jag skulle kunna skriva är att du har den bilen nu som har det bästa "vikteffektförhållandet" i alla varvtal och du får med dina andra alternativ en "slöare bil" oavsett vad du väljer där.. Dock har du automat, vilket torde sänker prestandan en smula.. Närmast i prestanda är nog en 323i(med tillräcklig bottenkraft)...manuell låda. Men en manuell 528:a är ingen dum bil heller, men som du förstår lite "segare" i känsla och en inte riktigt lika rolig bil som 3-serien(men bättre ihopskruvad o mera komfort o utrymmen såklart). Men att prova olika exemplar av alternativen du funderar på är naturligtvis det "enda raka" att göra...kan dessutom vara skillnader i prestanda mellan likadana bilar beroende på skick osv. Mvh Janne. |
|
|
Inte lönt att prova en 320. Oberoende om det är 2.2 170 hk. Du blir bara besviken. Tror nog att en manuell 528 är minst lika rask som en aut 328. Även en manuell 323 är trevlig. Behöver inte varvas på det sättet som en 325. Och 323 motorn har i mitt tycke bättre botten än 325. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Tack som fan för mkt bra input :) Får se hur det hela går! |
|
| e46 320 är det riktigt dåligt drag i. Både på låga och höga varv. Min far har en e46 320 cabbe som jag kört en hel del och det är väldigt stor skillnad mot min 328. Ska bara skilja 20 hästar enligt pappret, men verkligheten är något helt annat. Skulle inte en e46 325 touring kunna vara ett praktiskt alternativ med bibehållen körglädje? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.