AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.501

Alpinvit M3 E46.

Sida 2 av 2
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Klockrent!

Jag var själv o provkörde en M3-06 i Karlshamn förra året som förmodligen med om den resan....USA-Baltikum-blocket

Carfax räddade mig från den som tur var...:-)

Mvh Peter
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Länk

Det är inte denna bilen som det talas om i tidigare inlägg?
Är det denna bil Länk ?

I sånna fall är den ute igen då...
Ceroz: Han skrev att det var en 06a.
Tja, blev väldigt intresserad av bilen så var nere i helgen och kollade samt provkörde. Fick sen reda på via telefon av en som hittade bilen på detta forum om allt suspekt som skrivits om den. Tråkigt. Annars kanske man köpt den.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
doodle
Du var och testade bilen, upptäckte du något konstigt med den? Avstod du från köp pga folk som spekulerat kring vad som hänt med den, och som ibland inte ens sett den?
Vet man att detta är en upplagad gammal skrothög eller har man spekulerat sig fram till det?

Det är jättebra om man kan hänga ut bilar som ÄR dåliga. Men att spekulera sönder en bil är hemskt egentligen..
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

hm...ja läser man tråden ordentligt så står det ju tydligt o klart att det KANSKE är den bilen, och är man seriöst intresserad av en M3 och en vit i synnerhet så är det ju inte alltförsvårt o kolla upp detta innan man åker o provkör...

Just denna bil ägdes i jan 2010 av en Thorberg i Jönköping, såldes sen till JONUZI :-) i Eslöv som hade bilen några dagar innan Tim köpte den i Ronneby...ja eller hans mor...

Alltså så är det till 99% just den omtalade vita bilen...

Krockad-lagad-skruvad eller inte det verkar inte någon veta här med säkerhet men kanske doodle 82 kan ge en hint om bilens historik/skick?

Mvh Peter
Jag vet inte hur jag ska formulera det. Provkörde, den gick bra och rörde på sig, inga missljud eller dylikt hörde jag.

Historiken vet jag ju knappt något om, Som ägaren säger, det är hemskt att spekulera sönder en bil om det som skrivs inte är sant. Jag hade själv blivit frustrerad och förbannad. Men varför hade Jonuzi bilen bara i ett par dagar, var det inte vad han tänkt sig? Man tar ju inte hem en bil och sen säljer inom loppet av så kort tid. Sen sträcker ju inte sig historiken så långt bak i tiden. Varför? Någon måste ju ha tagit reda på allt detta som skrivits från början. Jag vill gärna ha den bilen, svårt släppa taget. Men måste verkligen ta reda på om det är äkta vara. Mycket pengar det handlar om.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja sen beror det ju på priset..

tex sålde jag min sv-sålda lågmilade 2003:a i Juni för 225.000 kr, och den var inte jättelättsåld....

Så 215.000 för en importerad ev lettlands bil känns ju alldeles för mycket!!

Men ni kanske är överens om ett lägre pris?

Ring Thorberg i Jönköping o fråga varifrån bilen kommer vetja?!

Mvh Peter
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Att JONUZI bara ägde den dryga veckan kan ju bero på att han oxå handlar lite med bilar och köpte bara för o sälja...??

Han hänger ju här oxå, PM:a honom vetja:-)

Finns inga dumma frågor: BARA DUMMA SVAR!!!

Mvh Peter
Jaha ok. Då har jag fått lite förklaringar. Ja jag får ta och pma honom. Tack så länge MVH Andreas
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Jag tog in bilen i inbyte mot min systers bil från USA (Lexus SC430) som inte är så lättsåld som M3:an. Visste att jag skulle få iväg den snabbt efter jag hade lagt ner en massa timmar i verkstan på den. Och kunde räkna ut med häcken att den skulle diskuteras på detta forum :) Men som sagt, bilen går som den ska, låter som den ska och uppför sig som en M3 E46 ska.......
Hur många M3:or E46 tror ni inte är skruvade som säljs på blocket?? Jag har haft en del såna bilar som man stöter på 6 år senare och har bara gått 600Mil på 6 år med 10ägare?? En hade tom gått mindre än när jag sålde den 2004-2005. Med andra ord: Finns det lite dokumentation servicebok etc eller ingen alls, så gå på magkänslan istället och använd huvud och ögon, eller ta hjälp av ngn som kan. Jag tror knappast M3 E46 blir ngn ikon som BMW M3 E30 är/blir....... Annars dyker det alltid upp ngn M3 som har 1000Mil på mätaren och kostar som fan, men då får ni slanta upp en hel del också.....
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Jonuzi: "Visste att jag skulle få iväg den snabbt efter jag hade lagt ner en massa timmar i verkstan på den" Innebär dessa timmar byte av motor och lackering?
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Inte direkt, läser du på så ser du att det var redan gjort innan. Massa clips, bussningar, m.m. (små pill) som tar tid
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.