|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har haft min bmw 525 e34 89- gamla motorn sen december och har haft mycket besök i verkstäder och inte kommit fram till något. Allt började med att jag skulle lufta kylaren och jag såg att det var olja i den och vatten i oljan. Blev verkstadsbesök på en gång och han konstatera att det var topplockspackningen så ja bytte den. men samma problem igen med vattnet och oljan. Det blev en annan verkstad och där berätta ja att ja bytt packningen men samma problem. han där säger att det är blocket så ja åker iväg och köper en block och den är fin och verkstaden säger att den ska funka. men här sitter jag idag med samma problem 3de gången igen. Behöver verkligen råd. Alla svar och tips uppskattas. Mvh B. | |
|
Verkar som att nån dold spricka finns i toppen? Mvh |
|
|
Har dem planat toppen? Annars är det till 100% en spricka i toppen. Gått varm? Beemer 4 Life! |
|
|
Nej dom plana aldrig toppen. Men den andra verkstaden konstatera att det inte var nån spricka men att planing skulle vara en bra ide. Mvh |
|
|
den gick varm innan ja bytte topplockspackning men inget sen dess.. |
|
|
Antingen är toppen skev eller så finns det nån spricka som ingen hittar. Det är dem alternativen som finns. Beemer 4 Life! |
|
|
va inte så många alternativ och välja bland :D aa får se hur det blir. Alla tips och svar uppskattas fortfarande Mvh |
|
|
va inte så många alternativ och välja bland :D aa får se hur det blir. Alla tips och svar uppskattas fortfarande Mvh |
|
Smiley© |
Är toppen provtryckt eller hur konstaterade dom att det inte var någon spricka i den? Har varit med om några toppar som har en fin spricka på ovansidan där kammen sitter. Mvh |
|
Topparna är väldigt känsliga och det är ofta dem som är dåliga, Provtryck någon annanstans eller köpa en annan topp. Mvh. Richard |
|
|
dom provtryckte som ni säger. det fixade sig till slut. Nu har jag en ännu värre problem och det är att det vibrerar eller slår till när ja gasar och i friläge vid vissa tillfällen. Ljudet kommer underifrån bilen, vid mitten av bilen.. Det blir nästan läskigt och köra den då :/ Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.