|
|
|
|---|---|
|
Sedan ungefär 2 veckor tillbaka luktar det bensin i kupén. Känner lukten direkt när jag sätter mig i bilen då den tex stått över natten. Jag inbillar mig (?) att lukten försvinner efter några minuters körning. Eller också är det jag som vänjer mig vid lukten. Hade samma problem några veckor tidigare men då försvann det efter ett tag. Vet inte om det har med ny-tankad bil att göra. Dock är tanken på halva nu och lukten är fortfarande kvar. Någon som har tips? Regnar det köttbullar imorgon så äter jag ute | |
|
Avgasläcka? Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Det kan vara bränsleledningen som läcker lite någonstans, ta reda på var innan bilen brinner upp :) | |
|
lyft undan sätet och bort med de runda plåtskydden. där hade jag läckage. BMW ownz |
|
| kan vara någon bränsleslang i motorrummet som har torkat ut och spruckit? det var det på min e30. ioförsig en annan motor. lukten kom då från kupéfläkten. | |
| Får helt enkelt ta en sväng förbi verkstan. Frågan är om man vågar köra från Oslo till Göteborg med lukten. Blir ju garanterat billigare att laga där. Eller är det säkrast att be någon här i Oslo ta en titt på det? Vad tror ni? | |
|
garanterat en slang som sprungit läck..hade samma på min 325:a. |
|
|
Bestämde mig för att kavla upp ärmarna och ta en ordentlig titt var lukten/läckan kom ifrån (med mina ytterst futila mekar-kunskaper). Började i motorn där jag inte kände tillstymmelse av bensinlukt, inte heller något annat misstänksamt. Likadant under bilen. Inga småfuktiga rör. Lyfte ur sätena bak och hittade inte heller där något men lukten var här betydligt starkare. När jag sedan ska ta en titt i bagagen och lyfter ur "golvet" hittar jag direkt läckan. Först vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.. Det visar sig nämligen att min far (som alltid gör sitt bästa för att hjälpa mig med allt) har lagt dit en reservdunk modell: dåligt påskruvat lock. "Ja jag tänkte du har ju ingen reserv så jag la dit den för att kunna säga "det finns en dunk i bagagen, när du ringer mig om du får bensinstopp någon gång." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.