AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.512

Bmw 523 e39 startar helt plöttsligt inte?

st
11
sthlm_145
523 touring -93
Hej. Kan börja berätta att bilen kördes senast igår kväll.

Men nu när jag skulle ut och starta så vill den inte starta. Startmotorn går runt, men tänder inte? Eller om den inte får bensin.
Det finns drygt 15 liter i tanken. Bilen står parkerad på en garage uppfart på 10% lutning.

Har även haft problem med fjärrstyrningen på centrallåset, ibland funkar det och ibland inte. Kanske något sammandband?
Eller om det finns något "standard" fel som många råkat ut för?

Så finns det någon som kan hjälpa mig att lista ut felet?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

det är säkert den interna pumpen ("sugstrålepumpen") i tanken som gett upp. Prova med att tanka i 5-10 liter så kommer den säkert att starta.

Mvh Håkan
st
11
sthlm_145
523 touring -93
Nu har jag provat både i lutande och plant underlag. Men Bilen vägrar att starta. har kollat alla säkring, alla var hela. Någon mera teori?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Har du tankat?
st
11
sthlm_145
523 touring -93
Tankade igår. Mätaren står mellan 15 och 30L. Så bensin ska finnas i.
st
11
sthlm_145
523 touring -93
Nu har jag kollat ännu mera. Jag får ingen gnista. Och stiften är snustorra=Ingen bensin heller.
Börjar fundera om det har något med larmet att göra? Ibland funkar det att låsa och låsa upp med fjärren och ibland inte? Hjälp!
st
11
sthlm_145
523 touring -93
Kan glatt medela att jag har bensin upp till spridarna. Vevaxelgivaren är hel. Jag tror det lutar åt något strul med larmet. Hur kan man kontrollera det?
dr
104
driverolsson
X5 3.0d -07 (E70)
530da Touring -04
Hej!

Har du provat med att låsa bilen, för att sedan låsa upp med annan fjärr?

Kan ju vara så startspärren ligger i.

Mvh/

Janne
st
11
sthlm_145
523 touring -93
Hej. Jo det va men första tanke också. Men min fjärr krånglar som fan när man ska låsa upp och låsa. Men lyckades få till det och försökte igen. Men det funkade inte. Jag har bensin upp till spridarbryggan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.