|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag servade min bil nyligen hos Jarls Bilservice i Helsingborg, och det var en mycket trevlig och professionell upplevelse! Dessutom var det till ett riktigt bra pris, faktiskt det lägsta budet jag fick. Jag kunde t o m vara med under hela servicen, vilket jag aldrig hört talas om att man har kunnat på nån annan verkstad. Så trots att jag fick åka 40 mil tur och retur tyckte jag att det var värt det. Fint väder och en perfekt dag för långtur med bilen. :-) De svarade snabbt och utförligt på min prisförfrågan och efterkommande frågor via mail. Detta och att de hade en tid nära inpå gjorde att jag bestämde mig för att strunta i avståndet och låta dem göra servicen. Goda erfarenheter ska uppmuntras, så därför tycker jag att de förtjänar min rekommendation, respekt och gratisreklam här. :-) Mvh, Mvh, Tommy Körglädje är att trivas bakom ratten. | |
|
Kan bara instämma. Jag bor i Helsingborg och lämnar alltid in mina bilar till dom på de jobb och serviceåtgärder jag inte kan, vill eller orkar göra själv. Har servat och reparerat där varje år sedan 2003 och jobbet blir alltid korrekt och noggrant utfört. De tar sig också tid att svara på alla frågor man kan tänkas ha både på e-post och telefon. På köpet kan man tigga till sig en lånebil om man är i akut behov av bil den dagen servicen ska göras. Fem stjärnig service och kundbemötande helt enkelt ! BMW 4 Life |
|
| Kul att det kommer fram lite positiv kritik också! Hört mycket bra om Jarls så det stället får man ju absolut prova. | |
|
Absolut, skönt med ärliga och duktiga människor för en gångs skull! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Bra att de har priser på hemsidan, billigt var det också. Ska beställa en oljeservice omgående. |
|
|
Får prova dom nästa gång. Fick just fakturan för mitt senaste besök där oljan byttes, växellådsolja, ett nytt spegel (motorn i speglen var trasig) samt byte af alla sex glödstift. 14.000 DKK + moms. Usch! |
|
|
Har varit där många gånger och alltid fått bra service . Även när jag var yngre och därför fortsätter man åka dit Har iofs aldrig köpt bil där men det är nog bara för att han inte haft (min) modell vid rätt tillfälle Ha deT |
|
| Kan recomendera dem starkt, köpte en bil där av en som jobbar på verkstan, Mycket trevliga och pratsamma stort + till dem. | |
| Man läser hela tiden bra saker om dem, synd att jag inte kan lägga något där ! | |
|
Inte så konstigt att det bara skrivs possitiva saker. Vet ett antal personer som inte varit helt nöjda och när det skrivits om det så har det inte tagit lång tid innan telefonen ringt och folk har blivit hotade med både det ena och det andra. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Var hos Jarls - 2007 - och provkörde en 330ia -01. En risig sak som var fruktansvärt överprisad. Hade gått i Danmark tidigare. Begärt pris 139.000. Skulle inte gett 75.000. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Verkstaden verkar okay men bilförsäljningen verkar vara ett skämt. Vet personer som blivit hotade av Sten Jarl bara för att de begär saker som det står i LAG att de ska åtgärda. Karln verkar ärligt halvt galen. ------- //Lövet |
|
|
Som en del är inne på ovan så får verkstaden överlag positiva omdömen med det verkar vara lite si och så med bilförsäljningen. Det var länge sedan jag var där och tittade på bilar men då upplevdes merparten av deras utbud som en bara bit ifrån toppskick medan prisnivån ofta ligger ganska högt. De få gånger jag har samspråkat med Sten så har han varit både trevlig och pratsam men jag ju också sett en del av de inlägg han gjort här på forumet och dom är inte alltid lika trevliga. ___ //Ulf |
|
|
Blev fel ovan...ska vara "men då upplevdes merparten av deras utbud som en BRA bit ifrån toppskick" ___ //Ulf |
|
|
Servade min E36 där och det var bra priser och trevligt bemötande. Inga konstigheter. Det som delvis håller priserna nere är att mindre checkpunkter som ingår i BMWs vanliga förskrifter ej utförs, men dessa har samtidigt ingen inverkan på själva hållbarheten (tex smörjning av dörrlås, lufttryck i reservhjul mmm). Oljan de använder är en lite billigare variant än BMWs (AGIP) men den uppfyller likväl BMWs krav. Vad jag minns så var en av orsakerna till kritiken mot firman angående ett kamremsbyte på en M40 motor där kunden förväntades att detta skulle göras vid normal service men missat att detta var/är en tilläggstjänst. Då denna rem inte byttes havererade motorn. Exakt vad/hur följetongen blev kring detta förblir oklart men det resulterade i ett antal stängda trådar på forumet... (Som parallell fick jag precis upplysa Bilia Malmö i samband med service att kamremmen också skulle bytas till min V70, hde jag inte sagt något hade jag fått köra vidare så länge det nu gick...) När det gäller skicket på de äldre bilarna är en del av de som står ute ganska sunkiga (OBS inte skruvade men lite småskabbiga, dvs repor, spindelväv mmm). Däremot brukar de nyare bilarna i hallen hålla väl så bra skick som de begagnade hos BMW. |
|
|
Det finns betydligt nyare exempel där Sten Jarl hotat personer. I det fallet var det en person som köpte en BMW 540i -02 där generatorn rasade ett par veckor efter köpet. Jarls vägrade då ersätta detta och när köparen berättade om detta på forumet så blev han hotad och tvingad att radera sina egna poster på forumet. Detta var han tyvärr "snäll" nog att göra för att Jarls då skulle stå för 50% av reparationskostnaden. Utpressning kallas det. ------- //Lövet |
|
| Visserligen märkligt agerande av en säljare men varför går köparen med på en "deal" som beskrevs ovan? Antingen har du rätt till ersättning för den defekta delen eller så har du det inte. Upplys försäljaren att du processar om detta och polisanmäl eventuella hot. Varför krångla till det?! | |
|
Jag har inte följt de senare följetongerna men agerandet från Sten Jarl får klassas som kriminellt om än inte sinnesjukt... |
|
|
Anledningen är att man som köpare inte orkar driva en process utan vill ha en snabb lösning eftersom man behöver bilen. Att driva en process innebär att bilen blir stående en lång tid och ibland går det inte. Men i mina ögon var köparen i det här läget alldeles för snäll. ------- //Lövet |
|
|
Ja det är ju förmodligen anledningen men det bidrar ju också till att beteendet fortsätter (att man tyst accepterar det)! Aja, verkstaden tycks iaf få många goda omdömen. |
|
|
Kristoffer_L: En liten off topic korrigering. De har gått över till samma Castrol olja som BMW för mer än ett 1-2 år sedan. Minns att när jag lämnade in min 750, så fans inte AGIP oljan kvar. Jag körde ett par år med "agip racing oil" i min E34:a och tycker det var en kanon olja. Den minskade ventillyftarknacket de första sekunderna vid start markant och motorn gick tyst och fint med den. Just nu kör jag på castorl dock ej race versionen av olja och det knackar några sekunder längre än vad jag är van vid med AGIP, kan bero på att viskositeten är ej samma. Får nog satsa på castorls motsvarighet till racing när det blir dags i höst. BMW 4 Life |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.