|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Jag har letat efter ny bil ett tag nu och nästan helt bestämt mig för en 03ans 525i med m-paket som rullat strax över 12500 mil. I Annonsen står det inte så mycket men jag har talat med ägaren och han låter vettig. Bilen har enligt transportstyrelsen haft 7 ägare och är svensksåld. Jag har fått bilder på inredningen och den är svart, Inget skinn men välbehållen. Är det ett rimligt pris ? tacksam för all hjälp jag får då jag inte har någon erfarenhet av e39. Jag har läst igenom begagnatguiden för modellen och sett vad ni skrivit på forumet osv. Jag bor i stan och kör för det mesta där omkring. Det blir en dock en del längre sträckor ibland med då jag jobbar 7 mil utanför stan och har föräldrar på landet. Jag tror heller inte att jag behöver någon större motor än så då jag för tillfället kör en 518i ifrån 1982 och det är nog tillräcklig skillnad. Men som sagt. Att tro är att icke veta så därför vänder jag mig till er ! Jag är tacksam för snabba svar då jag ska kika på bilen på torsdag ! (22/4) Länk mvh: emil | |
| Tycker den verkar se helt okej ut och verkar vettig, det är ju en bra bil men priset kanske lite högt.. Skulle nog kunna tänka mig att ge 90 för den men inte mer | |
|
Kolla efter rost kring kittade plåtskarvar. Under huvens framkant, runt dräneringshål i dörrens underkant, bakluckans nederkant och i botten på tanklockspottan. Senare E39:or tenderar att ha tunnare lack och mer bekymmer med detta. |
|
|
Ser fin ut på bilderna men de är ju inte nytagna och lågupplösta bilder visar inte repor, bucklor och rostrosor etc. Kolla ev pixelfel i display, kostar ett par tusen att fixa ordentligt. Den skall besiktigas inom kort, kolla historiken på det. Nya däck är ett plus, kostar ju en del. Titta efter lackskillnader mellan olika karosseridelar. Silverfärgen är oförlåtande vid ev omlackeringar pga krock eller liknande. 7 ägare men färre brukare. Minst 2 är bilfirmor så det behöver du inte hänga upp dig på. Tror inte att du blir besviken på motorn. M52/M54 har en underbar gång. Kolla om vevhusventilationen är åtgärdad nyligen. Lycka till! /Lasse |
|
|
Har en 530im -01 facelift som gått 27000 mil nu.. Herregud vilken bil! Tajt och fräsch som ny! Varvvillig och rapp, tycker motorn bara går bättre och bättre, om det nu ens är möjligt. Har inte ens bytt bussningar än, men det ska jag göra nu till sommaren ändå. Testade dämparna förra året då bilstein (tror jag det var) hade en testramp utanför mekonomen - perfekta värden - killens enda förklaring var att det var 'bra grejor' i m-sport chassit. Med det jag vet hade jag aldrig tvekat en sekund att köpa en fin e39 m-sport om jag inte redan hade en (och den ska jag köra en bra bit över 30k mil innan jag byter in den). Men som sagt, en 'äkta' m-sport ska det vara, med hårdare chassi med sänkning, men det antar jag att det är? Finns ju en del som bara monterat m-sport spoilers.. |
|
|
Den hade jag inte inte tvekat på om den är så fin som den ser ut. Men kolla bakluckan strax ovan nummerplåt vid falsen. Kan börja rosta där. Lycka till och du köper en bra bil. Och jag tycker inte priset är mycket att orda om. 95-99` Byta upp sig? Till vad då? |
|
| tack för svar ! Vart utan ändå. Någon annan var före, sucks... | |
|
Ja när det gäller fina BMW så måste man vara alert. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.