|
|
|
|---|---|
|
Länk Har en vän som är intresserad utav denna, har rullat 6,5, är intagen 08-08 utav sportwagen. Dock så undrar jag om m-paketet, finns det verkligen till z4? vad innebär det? är framkjolen orginal? Rent generellt tycker jag bilen känns prissatt lite i överkant men jag har inte så bekant med prisbilden på z4. Någon som vet något eller har några tips på vad man ska kika på? Har försökt luska lite svagheter på dessa bilar men hittar inga direkta typ fel för modellen, ev. cabmotorn som sitter dåligt bill ang. fukt. Har själv en 3,0 i min bil och tycker den är klockren och har inga direkta svagheter såsom jag vet. | |
|
Nix, den har inget "m-paket". Vanlig z4:a med aerofront (smaken är som baken). Priset ligger ganska rätt, enligt min åsikt (handlare). Z4:orna har inga fel! ;-) (Förutom cab-motorn) |
|
|
Beträffande front och sidokjolar så härrör de från Aeropaketet. Rumpan är dock original så den ägare som skruvat dit kittet har inte löpt linan ut. Några M syns inte till vilket är normalt för årsmodellen. Senare kom bland annat ratt och stolar från M-sektionen men något paket har aldrig existerat utan detta handlar om enstaka utrustningsalternativ. Har haft Z4 sedan maj 2003 och ett verkstadsbesök har det blivit då elektroniken spökade. Bland annat skulle ABS och antisladd vara ur funktion enligt bilen men BMW hittade inga fel. Koderna nollades och sedan dess har det varit frid och fröjd med undantag för en punktering. Väntar tålmodigt på att cabmotorn ska checka ut :) Min personliga favorit på marknaden bland 3.0i är just nu denna: Länk Utsökt kombination, klockrent utrustad - komplettera med M-sportratten så är den perfekt. Smaken är dock som baken och just exteriörfärgen lär det råda delade meningar om. Vissa gillar även navigationssystemet och det gjorde jag också i teorin tills det hittade hem en Z4M som hade det...plötsligt kändes vår 3.0i utan navi ett snäpp vettigare... |
|
| Håller med, den är riktigt fin, synd på färgen bara... men smaken är ju som sagt olika :D | |
|
jag ser inläggen ovan om exteriörfärgen tycker ni inte om den? och jag som tycker att det är just färgen som gör bilen trots att jag inte är så attraherad av den tidigare utgåvan av Z4 mvh Uffe/bildock |
|
| bildock: jag gillar _verkligen_ färgen men då det knappast är att betrakta som "en färg i mängden" så lär det råda delade meningar om detta. Därför reserverade jag mig, annars är det som sagt en fantastisk vagn sett till utrustning (och i mina ögon, även färgkombination!). Den med M-sportratt och ett par andra mindre modifieringar...blir nästan lite fuktig i mungipan :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.


