|
|
|
|---|---|
|
Ska byta bromsbelägg på min e60 och fick veta att jag kan välja mellan dessa två fabrikat. Mintex är billigare och sämre förmodar jag. Är det någon som har erfarenhet av dessa bromsbelägg och vad rekommenderar ni? Tacksam för alla svar | |
| Hade mintex förut, de dammar en del, men annars är de bra. | |
| Ta Ate-beläggen. Ate köper in bästa beläggen på marknaden och lägger i sin kartong, kanonbelägg! | |
| Ta för all del ATE. Köpte Mintex till gamla E30:n av snålhet men fick "sota" för det flera gånger om. Kolsvarta fälgar efter alldeles för kort tid och inga ordentliga "antiskrik" plattor på beläggen. Skulle aldrig snåla på det igen. | |
|
Mintex är inget dåligt belägg,bara att det är aningen mjuka och därför är rätt så dammiga och i dom flesta fall har kortade livslängd än tex ATE. Skulle också helt klart välja ATE. |
|
|
Vad jag vet så har både ATE & Mintex flera olika modeller att välja på... Men det är väl dedär modellerna man kan köpa på Mekonomen du menar. Har ingen erfarenhet av några Mintex men Originalbelägg höll betydligt längre än ATE-beläggen jag köpte från Mekonomen gjorde. Så den lilla prisskillnaden till ATE-beläggens fördel åts snabbt upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.