|
|
|
|---|---|
|
som sagt håller på å försöker byta ABS sensor på vänster fram, å självklart går ensorn av för att den sitter som berget i skiten. tänkte försöka mig på att borra ur skiten men kan inte göra de när de sitter på plats.. tänkte ta bort Nr2 på bild (se länk) de räcker med de 3 bultarna plus de 2bultarna för bromsbeläggen? Länk vad händer om de trillar ner skräp i hjullagret? är jag torsk då? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det behöver du inte bekymrar dig över är väl ett tandhjul som den läser av på, men plocka bort bromsskivan så går det lite lättare att komma åt, jag fick ta en luftdriven borrmaskin som är mindre och smidigare, samt att man kom åt att knacka ur sensordelarna som blir kvar utifrån när bromsskivan är borta, fick sedan slipa ur hålet med en dremmel för att den nya skulle gå i hyfsat lätt. (E36 compact -98) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| tackar för info igen Kung Hasso :) | |
|
hasso, dremel var ju kanon för att få bort rost så sensorn passar i :) ni har jag dock ett annat problem. verkar som Sensorn flippar ur å de låter som om ABS sensorn tror att de är halt trotts ren asfalt å nya puckar med bra grepp. min lampor har slocknat å än så länge inte tändts igen.. men vad som oroar mig är att vänster fram som nu är utbytt ibland tror att den måste aktivera ABS:en å de känns inte normalt. de känns som om ABS:en går på speed, fort som fan klapprar den å låter skumt. är de skit? där rent å urblåst och sensorn är rengjort (iom att den dess magnet tycker om metallspån rost å skit) tips på vägen vore guld :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Så brukar det bli om det är rost i mellanrummen på tandhjulet då luras ABS att tro att hjulet står still när du bromsar. Dvs avläsningsbekymmer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| tips på hur jag får rent där inne vid navet? | |
| konstiga är ju att jag hade inte de problemet innan jag bytte sensor? | |
|
tog ur sensorn igårkväll, den var full med rost igen. fungerat bra ett tag igårkväll, sen nu på morgnen så är problemet tillbaka med pulserande ABS vid låg fart. så jag antar att sensor är full med rost igen.. är detta pga att sensor är klen?? för den gammla sensorn bestedde sig inte så här å den var fullskiten med rost när jag tog ur den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.