AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.886

Vobblande bakhjul E46

Visa användare
25
dannes41
VW Touran 2,0 fsi
Vänster bakhjul vobblar,vad kan det vara för fel,tror inte det är fälgen då det är lika på vinterhjulen,bilen i fråga är en 330ci 2003??????

Sp
210
Sparc
330e -22
Prova ta bort det och sätt dit det på nytt. (fel draget eller inte alls)

Min flickvän glömde dra åt när hon bytte härom dagen, vilket resulterade i samma resultat.

Minns även att på min E30 318is hade jag navringar Länk i mitten av fälgen, kanske en sån som saknas. Kanske du har tur att det är samma enkla fel. :)

För egen räkning hoppas jag byta till mina sprillans nya 17" "Mega pantera" idag!
Stoppades i helgen av magsjuka.... Hoppas de passar på min 330 Länk
Visa användare
25
dannes41
VW Touran 2,0 fsi
Inga ide`er,någon....
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är lite svårt att diagnosticera då min kristallkula är på service f.n.:)

Några frågor för att kunna bedömma helheten lite bättre.

Vad är det för fälgar/ däck som sitter på? Har du spacers monterade?
När balanserades dina fälgar sist? Balansvikter kan ramla av alt det kan vara mkt smuts på baksidan av fälgen som orsakar vibrationer.
Vet du om någon kan ha kört på en trottoarkant eller ner i ett potthål i marken med bilen?
Klonkar det något ifrån bakvagnen?(kan vara silentblock eller någon bussning som är defekt)
Sitter hjulen fast om du försöker rucka på det i ovankant?
Mitt tips hade varit att åka förbi en bra verkstad, be dem kolla bakvagnen samt sätta upp hjulet i en balanseringsmaskin och kolla efter orundheter i fälg eller cordsläpp ifrån däcket.
Hoppas detta ger ngt.
Mvh
Asken

BMW. Från de bästa, till de bästa!
Visa användare
25
dannes41
VW Touran 2,0 fsi
Känner inget glapp i bakvagnen,tror inte det är fälgen,eftersom det va lika med vinterdäcken,har 20 tummare på sommardäcken o 17 på vinterdäcken,insidan av fälgen är ren gjord samt navet med,kanske kan vara hjul lagret.....
Ni
966
Nip
320i-04
I vilken hastighet vobblar det?

Om du rullar långsamt är det då synligt eller känns det bara när du når viss hastighet?
Visa användare
25
dannes41
VW Touran 2,0 fsi
Är mest synligt mellan 20-30 km/h.Känns inte så mycke i bilen när man kör....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.