AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.276

BMW E36 M3 eller BMW E39 M5?!

Ni
47
Ninja1337
Bmw e46 325 M-sport
Hej ! jag undrar vad man ska välja för bil bmw e36 m3 3.2 lr bmw e39 m5? vilken går bäst vilken har bäst komfort osv.säg vad ni tycker och varför

//mvh Mathias
ed
776
edge
520dT M -15
Oj, två helt olika bilar på alla sätt o vis.
M5an är lite större, drar mer bensin, mer komfortabel, mer vrid. De mesta är lite dyrare till m5 än m3. Båda bilarna är sportiga och har bra prestanda. Båda bilarna har vissa "problem" som tex vanos, finns hur mkt som helst skrivet om detta i andra trådar.
Vad just du ska välja kan bara DU bestämma, ingen annan vet vilka behov du har??? Tänk över vad som passar dig bäst och välj efter det. Vill du ha en liten, snabb o sportig bil välj m3, behöver du en lite större bil välj m5.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har haft båda modellerna och M5 är ju bättre på det mesta. Bekvämare, snabbare, rymligare, riktigt go motor. Men den blir dyrare att köpa och framför allt driva.

Skulle man köra mycke på bana skulle jag välja M3e36 annars M5e39 om du känner att du har råd.
Det är en Smaksak.. 2olika typer utav bilar som sagt.

Om du är ute efter bäst komfort så ska du ju ha m5an.. och m5an är snabbast rakt fram..

Men absolut inte roligast.
Ni
47
Ninja1337
Bmw e46 325 M-sport
Okejokej! får tacka att ni skriver lite vad ni tycker osv:) för jag har bestämt mig för en bmw e36 m3 3.2l om jag får lån:Shoppas
ed
776
edge
520dT M -15
De gör du rätt i. Riktigt roliga bilar...
Ni
47
Ninja1337
Bmw e46 325 M-sport
Ja jag tror jag gör rätt:)för dom går inte dåligt,så kan man ju chippa den så man får bort farstspärren. men jag ska få lån först!:S
Har haft m3 3,2 har nu en m5 e39. M5 e39 är snabbare och bekvämare. Snyggare är den oxå enligt mig.

M3an var ju lite bränslesnålare och mer "busig" dock hade jag småfix hela tiden med den vilket kanske har betydelse över mitt tycke men inget tar full gas på m5an shit vilken känsla.
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Du gör helt rätt, köp en M3 e36 du kommer inte ångra dig:)

Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.