AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.389

Öppna cab med nyckel Z4

ic
6
ichiban73
Z4 3,0 -03
Tog ut bilen ur garaget idag och då kunde jag inte öppna/stänga caben med nyckeln längre, är det någon som har en bra ide om vad det kan vara för fel?

Eftersom du har en pre-facelift gissar jag att du har en modul (typ Reinhold), att börja felsöka där är nog en god idé.
ic
6
ichiban73
Z4 3,0 -03
Stort tack för det Freddiesix, var in på deras hemsida utan att komma så mycket längre men sökning på var modulen kan sitta har i alla fall börjat....

Tror du BMW verkstaden kan hjälpa till med detta?

Jag vet inte ens om de vill hjälpa dig då du har problem med en produkt som inte är tillverkad av BMW. I din sits hade jag i första hand inväntat svar här på forumet och i andra hand letat i bekantskapskretsen efter någon elkunnig som kan leta så smått efter felet. Om taket fungerar i övrigt så är det onekligen så att modulen av någon anledning inte "pratar" med resten av bilen.
ic
6
ichiban73
Z4 3,0 -03
Tack Freddesix, skrev andra frågan lite snabbt, var inne på hemsidan för leverantören igår och insåg att BMW verkstan kanske inte är bästa stället för hjälp. Skall kolla om modulen sitter under hanskfacket som verkar vara standad, eftersom den inte var hutlöst dyr så det blir väl att beställa en ny och försöka sig på att sätta in. Taket fungerar ju så jag vill inte mixtra för mycket men det är en riktigt bra grej att ha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.