|
|
|
|---|---|
|
Enligt hittad info på nätet och i TIS skall Radiomodulen sitta bakom förstärkaren och TV-modulen innanför vänster bakskärm. Men tittar man där så ser det väldigt trångt ut bakom förstärkaren och kabelstammen in i förstärkaren kommer framifrån. Stämmer infon att radiomodulen sitter enligt ovan? (Bilen är utr. med Navigator Prof, HiFi-paketet och TV) | |
|
Hej, Se bilderna i länken nedan. Jag är dock osäker på om de kommer från en e38 eller e39, men radion sitter längst bak, på andra ledden än cd-vxl, förstärkare och videomodul. Den syns bäst på andra bilden (längst ned till vänster på bilden). Länk Länk Jag är ganska säker på att bilderna nedan är från en e38. På bild 2 är radion t o m utplockad en bit. Länk Länk Jag hoppas att bilderna kan vara till hjälp. /Martin |
|
| ... i länkARNA skall det förstås vara i inlägget ovan. Jag hade tänkt lägga allt till samma länk men ansåg senare att det var enklare att göra som jag till sist gjorde. | |
|
Martin, mysteriet fortsätter...... I min bil ser det inte ut som på bilderna. Naven sitter på samma ställe som bilderna, nedanför den sitter CD-växlaren (fast den är inte likadan som på bilderna, den är högre än bred) och bakom den sitter förstärkaren. Till vänster om CD-växlaren, dvs bakåt i bilen, sitter Videomodulen och bakom den sitter en svart oidentifierad plastlåda som inte är en radioenhet. Det som förvirrar är att den relativt kraftiga kabelstammen med insignalerna till förstärkaren går tydligt framåt i bilen (tillsammans med kabelstammen för högtalarkablarna). |
|
|
Vad är det frågan om? Nu har jag demonterat allt längst bak innanför vänster bakskärm och ingen radiomodul där inte. Var i h_e sitter den, någon som vet? Kablarna till och från förstärkarna (2 st kabelstammar) är ihopsatta och går framåt i bilen. |
|
| Förstärkaren, inte förstärkarna, skall det stå. | |
|
Hm... Märkligt. Jag kollade dock vidare och hittade detta dokument: Länk Titta framför allt på sidorna 7 och 8, det verkar som om de har gömt radion bakom isoleringen bakom förstärkaren. Annars kan du ju följa antennkabeln bakåt om du hittar var den kommer ner från bakrutan. Lycka till! /Martin |
|
| Den sitter definitivt inte bakom isoleringen. Där petade jag ordentlligt i går kväll. Jag kommer att framöver följa kabelstammen/-arna och se var de slutar. | |
| Japp, radiomodulen hittad. Bakom isoleringen innanför vänster bakskärm fanns ett lönnutrymme bakom en plåt. Det var därför jag blev lurad när jag tittade bakom isoleringen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.