AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.670

Multirem som brister

wa
10
waxon
530,2001
Hej, kör en e39 530i -01 som multiremmen går av på efter 2 mils körning. För en vecka sedan körde jag motorväg till jobbet & remmen gick av, den som tar generator, vattenpump & styrservopumpen.

Jag inhandlade 2 nya remmar, en till ac:n också när jag ändå var igång och ett nytt löphjul som knastrade lite,

Fick ihop allt igen och körde 3 mil sedan var remmen borta återigen på motorväg. Har inte märkt nått skumt gnissel eller liknande utan helt ljudlöst. Jag tror den blev så varm så den brast men vet inte varför? alla hjul rullar lätt och remmen verkade lagom spänd?

Några idér eller tankar skulle uppskattas själv misstänker jag spännaren eller styrservon.?
cr
183
criiille
540 IM -98
kan vara så att servopumpen inte sitter fast ordentligt. kolla upp det. att den viker sig.. ger med sig när du spänner upp remmen.. har själv haft så..
wa
10
waxon
530,2001
Jo den sitter som den ska och jag ser eller hör inga fel fan va skummt,,,,,:(
wa
10
waxon
530,2001
Kan medela att remmen var felmonterad över övre löphjulet istället för under , så nu funkar det :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Bra att du hittade felet och återkopplade hit, brukar inte vara allt för vanligt förekommande..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.