|
|
|
|---|---|
|
Sådär nu har jag fixat det mesta på bilen inför besiktningen,bytt bromsbelläg bak , och fixat expansionskärlet som läckte, har således släckt 2 utav 3 lampor , bara motorstyrningslampan kvar,kan ej hitta något fel så jag funderar på att köpa den här Länk min bil är en 318 touring e46 årsmodell 2000 tillverkningsår 199908 är det obd II kontakten som gäller då , jag har hittat den kontakten den ligger under instrumentpanelen under ratten på förarsidan. hade varit bra om denna felkodsläsaren fungerar, åtminstone så släcker den ju motorstyrningslampan när man åker till bilprovningen (blev underkänd för 2 år sedan just pga denna lampan ) tack för svar | |
|
oops när jag kikade närmare på den så såg jag att den inte stödde bmw. men den här då lite dyrare men kan vara bra att ha i flera år Länk |
|
|
Efter att letat runt lite på nätet så beställde jag den här Länk kostar en tusenlapp men kan vara bra att ha,tänkte först på carsoft,men jag har ingen laptop med rs232 uttag,men om denna funkar bra så kan den vara bra att ha. någon som har denna och vet om den fungerar bra ? vill kunna släcka motorlampan då besiktningen närmar sig ,och jag vet att man blir underkänd om motorlampan lyser,det blev den sist för 2 år sedan. mycket bök med denna motorlampa har kollat allt nu,bilen går bra, kollat gummibälgen inga hål.bytt luftfilter,kollat tändstift och rengjort dom,dom var lite sotiga men inget onormalt tyckte jag. kollat lmm den såg bra ut, men jag rengjorde den med crc massair flow sensor för säkerhets skull. som sagt bilen går bra har väl hänt att den stannat just när den varit kall direkt efter start ,men det kan väl hända alla bilar. denna lampa verkar vara en guldgruva för alla bilverkstäder,då dom kan byta ut allt och kan hävda att alla utbytta delar orsakat felet. det var bättre för med bilar utan alla elektronik som finns idag lmm är förövrigt bytt för 2 år sedan, likaledes 2 lambda sonder det fick jag göra när lampan lyste den gången,men nu är det dags igen ,efter att läst runt på forumet här,så verkar motorlampan ligga bland topp 3 fel hos alla bmw ägare |
|
| sådär nu fick jag äntligen släckt motorlampan fick min handscanner med posten igår från 24.se den hade många felkoder ,jag skrev upp dom och raderade alla felkoder,då slocknade motorlampan,har kört lite efter det, men 2 koder kommer tillbaka hela tiden, code 61 evap small leak och 87 torque reduction transmission, någon som har en aning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.