AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.711

Tungt klonkande i motorrum?

Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
När jag kör ut bilen snett ifrån upphöjd parkeringplats dvs när chassiet vrider sig hörs några tunga klonk/knackningar. har testat spindelleder och krängningshämmare utan att ha hittat något! Detta ljud kommer bara ibland och inte frekvent, bara ibland ffa när jag kör sakta över ojämnheter och chassiet vrider sig i längsled! Jag börjar att misstänka upphängningen för motorn eller växellådan? Har haft den på Auktoriserad BMW verkstad där de kollade fjädring, styrleder, krängningshämmare utan resultat. Hade huvudmekarn med på en tur där oljudet hördes, nu ska bilen in på Torsdag igen då han vet vilket ljud han ska leta efter. Är det någon som har upplevt något liknande? Tacksam för kommentarer. hälsar Mårten
Hade precis samma problem för en vecka sen, pratade med den tidigare ägaren till bilen som också hade upplevt samma problem men hade löst det med hjälp av en BMW-tekniker. Det som hade hjälpt var att dra åt dom 4 bultarna på stabiliseringsstagen som sitter ovanför motorn. Efter jag drog åt dom så har jag inte hört ett enda klonk :)
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Japp!! Det var samma grej på min bil. åtdragning av stagen gjorde susen!

///Mårten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.