|
|
|
|---|---|
|
För någon dag sen slängde jag ur mig, till en Volvo ägare, att BMW inte alls är så dyra på service/reparationer. Jag påstod att det var tom billigare att tex byta bromsar bak på min BMW än hans S60. Finns det någon här på forumet som kan säga om jag hade rätt? För att underlätta så håller jag frågan till märkesverkstäder. /Rikard | |
|
Bromsskivor bak + belägg och arbetskostnad landade för mig på 3800 kr på en mindre, icke auktoriserad verkstad. Orginaldelar är det i alla fall. Min är en 530 också, antar att det är något större skivor än ex 520. Hur det ser ut för en Volvo har jag ingen aning om faktiskt. /Martin - kort och gott |
|
|
Ja kan då säga så mycke, har en jobbar kompis som bytte koppling på hans Volvo v70, alldels nyligt.. De gick på cirka tolv tusen, å de var Volvo som gjorde de... |
|
|
Och så läser man snabbare än bra också. Var kanske irrelevant med en icke märkesverkstad. /Martin - kort och gott |
|
|
För några år sedan så hade jag en V70 2.4T -02 samtidigt som min 530iAT -01. Volvon upplevde jag kostade några hundralappar mer per servicetillfälle samt att den hade intervall på 2000 mil medan 530'n brukar hamnar på 2400 mil. Han inte reparera/byta speciellt mycket på Volvon då den då var ganska ny men de få reservdelar jag köpte upplevde jag som dyra. Sen beror det ju lite på vilka verkstäder man anlitar... Bilia i Malmö/Lund hör väl till de absolut dyraste Volvoverkstäder i hela landet. ___ //Ulf |
|
|
Är inte de lite märkligt att de skiljer i kostnad mellan märkes verkstäder inom samma märke... Har märkt de där mellan Lule och skellefteå å, när de gäller BMW alltså... |
|
|
Ja det är lustigt att det kan skilja mycket mellan märkesverkstäder. Men saker som lokal/arbetskostnader kan påverka i viss mån. Själv har jag inte varit intresserad av om det är märkes- eller ej. Det intressanta är personerna som gör jobbet. Har inte ägt min bil så länge. Just nu letar jag efter en verkstad som kan ta hand om min bil om/när det blir problem. Frågar vänner och vänners vänner om dom vet någon verkstad som är bra på BMW. |
|
|
Jo håller faktiskt med dig... Ja har lokal firma här som repar åt mig som är bra att göra med.... Efter att BMW gjort mig besviken nårra gånger man betalar dyrt men de blir inte så mycke bättre i slut ändan.... |
|
| Min morfar bytte bromsar på sin Volvo 850 för inte så länge sen tror det var skivor o belägg o allt sånt runt om och det gick upp till en kostnad av ca 13000 hos en volvo verkstad... vet inte riktigt vad bmw skulle ta men tycker ändå att det var riktigt dyrt för en bil som jag tror snart är en 20år.. | |
| Låter helt galet dyrt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.