AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
989

hjälp med Inkoppling av fjärrlås på e36 -93

Hej håller på att koppla in larm med fjärrlås på min e36 -93 inport.
Det går 3 st kablar från larm styrdonet "eftermarknad" som ska in på lås upp och 3 st som ska in på lås till centrallåset. En kabel är vit med 10A säkring på som jag kopplat till konstant 12v, en orange kabel som det blir konstant 12v på och en gul som är stjälvaste signal kabeln när man trycker på lås/lås upp knappen på fjärrdosan. Har kommit så långt att jag hittade en röd/vit kabel bakom handsfacket där jag har kopplat in den gula kabeln från larm styrdonet så att det går att låsa med fjärrdosan. Frågan är nu vart jag ska koppla in den andra gula "gul/svarta" kabeln från styrdonet som ska styra för att låsa upp med fjärren?

Har mätt på kablarna som går från det jag tror är centrallås enheten som sitter bakom handsfacket och över högtalaren , en kabel som är vit och en som är vit blå. Märkt att det är signal ut till dörrlås motorerna för lås och lås upp signal men så fort man kopplar in den gula kabeln från larmenheten på någon av dom två så smäller säkringen på den vita kabeln.

Länkar en bild så man kanske förstår lite lättare hur jag menar.
Länk

Är det någon som vet vart jag ska koppla min gula kabel för lås upp funktionen någon stans?
Ingen som vet villken kabel man kopplar in sig på?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.