|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
I slutet av 2009 fick jag för mig att det var dags att byta bort fruns Pajero,den började bli lite sliten o var dessutom dyr i drift o fruktansvärt slö,enligt mig, men frugan älskade den, nåväl jag började o leta efter något roligare hos stadens bilhandlare. Efter en tid träffade jag på en bekant som jag känt ytligt i ca 30 år och som nu arbetar som säljare på en bilfirma ägd av ”nya svenska affärsmän” .Han föreslog att jag skulle kika på en BMW 740 I -98 som de hade i lager,jag skulle ha vetat bättre men ok. Väl på bilfirman startades vagnen upp med hjälp av startkablar ” den har ju stått ett tag o det är ju jäkligt kallt ute så, o föresten åk inte så långt det är dåligt med bensin också!” sagt o gjort iväg bar det ! bilen gick fint ,visserligen ingen ”åskvärme” i den men hade ju bara varit igång en kort stund o eftersom det var dåligt med bensin så blev det bara en sväng på ca 2-3km ,väl tillbaka påtalade jag ”gps-skärmen” inte fungerade ,”inga problem det fixar vi ! dessutom får du med 17tums sommarhjul på alu-fälg utöver de 16 tummare med allväder däck som sitter på nu! Det skriver vi in i kontraktet!” allt enligt min bekant. Ja det lät ju ok! Kontrakt skrevs med leverans ” snarast” detta var i slutet av januari. Efter mycket tjat o svar som att” det är ju ändå ett jävla skit väder ute nu! ” så var det äntligen dags o hämta vagnen! Gps-skärmen ”glödde” endast svagt ”byt du batteri,så går den säkert bra annars står vi för material” jaha nu blev jag plötsligt ännu dummare o köpte ett nytt batteri för 2000:- !. 3-dagar senare så startar eländet inte! Efter div. Mätande av el så visar det sig att nav enhet i kofferten inte slår av utan drar ström hela tiden,dessutom så ligger förstärkare o andra elprylar bara inkastade bakom klädseln i kofferten samtliga fästpunkter saknar muttrar o div. Klips! När jag frågar varför så blir svaret att prata med ägaren av företaget, o han svarar att”alla har bråttom o vill tjäna pengar,men fixar du det själv så ordnar vi delar!” Jo det är ju bra att jag får delarna,men va faan! Men är man dum som jag så!,efter ca en vecka så får jag till slut en nav enhet som fungerar, äntligen ut o njuta av lyxbilen! Trodde jag ! helt plötsligt försvinner servostyrningen! ,jag stannar o konstatterar att servo oljan är slut,konstigt?,tar mig till en butik o fyller på olja för 500:-! Bara för att se den rinna ut någon stans vid höger bakhjul! Väl hemma konstateras att hyraulrören till nivåreglering bak har gått av ! livet är underbart 3 dagar senare o en massa svordomar som jag inte trodde jag kunde så är rören bytta o ett nytt försök till njutning av bilens komfort görs ,denna gång en lite längre resa på ca 8 mil,inte bra! Var tusan tog kupevärmen vägen?,för att inte tala om familjens kommentarer om mig o min bilkunskap/bilköp! Väl hemma iväg till skroten o hämta beg. Värmeventiler för 650:- 1,5 dag till i garaget (luftning av systemet är ett kapitel för sig!) .Nå! dags för ett nytt besök hos min vänlige bilhandlare igen! Jag påminner även om sommardäcken som jag ännu inte fått ,trots upprepade påstötningar o ursäkter från handlaren som ex.”förre ägaren ska skicka dom” o.s.v.. Detta var tydligen inte rätt dag att be om sånt som står inskrivet i köpekontraktet! När jag frågade så blev svaret: Jag har minsann torpeder som kan komma hem till din dörr o det får du betala då ! ? SKA JAG BETALA FÖR ATT INTE FÅ MINA SOMMARHJUL? Eller vad fan menar karln? , efter detta har vi inte talats vid mera . Nu återstår bara frågan ska jag göra polisanmälan eller ta förlust av sommarhjul o kostnader för de andra rep. Eller? Blåst har jag i alla fall blivit o det riktigt ordentligt! Kom gärna med förslag hur jag skall göra!. | |
|
Såna där snackpåsar, man blir så trött på dom. Ge honom en chans till först, berätta att du har kontraktet och om han inte uppfyller det måste du kontakta konsumentombudsmannen och polisen. Han har ju dessutom samlat ihop till en olaga hot, det är 6 månaders fängelse för sånt. Det är upp till honom hur han vill ha det. Jag vet hur sånt känns, men det är inte du som är dum, det är han. För dels har han inget att mopsa mot polisen, och dessutom sprider sig sånt =inga kunder kvar. Häng gärna ut honom här tycker jag, så alla får veta vilket svin det är. Lycka till. |
|
| vad heter bil firman? | |
| Jag tror nog att firman börjar med namnet Europe? | |
|
Japp ,står det inskrivit i kontrakt så på han igen , nappar han inte då så gör en polisanmälan för hotet han sa. Avskum, bottenskrap, sådana folk är inte mer värda än en skitkorv i en simbassäng! Lycka till groenis |
|
| Hejsan! tack för allt intresse så här långt,jag återkommer med vidare info om hur det går! ,kommer troligtvis o börja med komunens konsumentrådgivning ska försöka o nå dom under kommande vecka,ang firmans namn så vill jag i det här läget inten nämna något namn eller kommentera gissningar ,det kommer i ett senare skede när/om kriget verkligen startar! | |
| Fy fan vad surt! Hoppas att det ordnar upp sig, jag skulle bli skogstokig om någon hotade med torpeder för något som är inskrivet i kontraktet... | |
|
groenis ändå trevligt och respektfullt att inte lämna ut namn osv, men sådana idioter ska hängas ut direkt så att vi andra kan akta oss, vem vet jag personligen kanske åker till just samma firma imorgon och vill göra affär, men hade jag vetat om det hade jag inte gjort det. Det spelar egentligen ingen roll hur trevliga dom har varit fram till i förgår, man hotar inte en kund på det sättet |
|
|
Vi behöver inte tvivla längre...: Länk Vilken mardröm, stå på dig groenis! |
|
|
Man måste bara hata sådana skitar som tror de står över lagen! Jag lider med dig, groenis, har gått igenom liknande sak för ganska exakt 2 år sedan. Man kan säga att jag fortfarande känner konsekvenserna av att gå igenom grindarna till Hammars bil i Kristianstad, och skrev på det förbannade köpekontraktet till en 325:a. Visst är det han som är dum, men det blev ändå min ekonomiska förlust. Kan bara säga att jag tryckte upp BMW:n i arslet på Tony (ägaren, snarare maffia bossen, som jag känner i nästan 20 år), men här står jag med en Audi istället, en bil som är superb, men som jag hatar innerligt pga sättet jag fick den på. Därför, inga fler småhandlare för min del, speciellt inte sådana som ägs av utlänningar. Låter konstigt kanske, speciellt med tanke på min egen bakgrund. Jag betalar gärna premium på en auktoriserad BMW firma, för jag vet att bilen jag köper där är så bra som de säger. I annat fall så tar de sitt ansvar. Hur som helst, stå på dig! Det där är tomt prat han kommer med, med syfte att skrämma dig nu när han har fått dina pengar. Nämn bara en advokat och skattemyndigheten, då blir de genast mer tillmötesgående. Du kan även kräva att lämna tillbaka bilen, med tanke på alla dolda fel. Så gjorde jag, trots alla undanmanövrer. Och sedan talade jag för alla vilket skit han är. Så nu står han med firman full av dyra bilar ingen vill ha. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Hur seriöst är det att hota sina kunder??:):) Stå på dig med detta. Antingen får han ge dig mellanskillnad för fälgar/däck tillbaka, eller ta fram dem. Och bry dig inte om hot med torpeder etc..kan kännas lite olustigt,men ingen har i världshistorien riskerat sitt företag och fängelse för ett par fälgar och däck:):) Han har mer att förlora än dig (tro mig) Och gör han verklighet av hoten då ringer du våldsroteln direkt, Då blir det fart på saker. Sånt där skit ser polisen oerhört allvarligt på. Annars så kan du gå till fogden med en kopia på kontraktet samt lämna in ett krav för indrivning/inkasso kostar 300ca..då får han bet-anm på firman också (om han inte degar,eller utmätningar etc:):) Lycka till M |
|
|
fyy f**n vilka svin det finns. förr var det värre när man skulle sälja sin bil verkar det som. mor betalade skatt och försäkring 2 år innan de hittade bilen pangad i ett dike 70 mil hemmifrån... visst vad du lite väl godtrogen groenis men tycker ändå att man ska kunna lita till viss mån på folk. hoppas det löser sig snabbast möjligt! BMW ownz |
|
| Saatan vad tråkigt med människor som driver oseriösa företag och inte håller sitt ord. Alla ska väl ha rejäl otur i bilaffärer minst en gång, Murphy kanske har ett finger med i spelet? Stå på dig och om du inte gjort det redan kontakta konsumentverket och fråga hur de tycker att du ska gå till väga. Finns även mycket info på deras hemsida. | |
|
Matte Kvack: Det där med kronofogden låter som nåt groenis skulle använda sig av, det skulle kunna ta ordentlig skruv! Länk |
|
| Hej ligger firman i norrköping? | |
| Länk | |
|
Wow, de har Alessandro Zanardis 2008 års WTCC 320i! Bara 1,25 mille, som hittat. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Hejsan! Här är en uppdatering om mina problem ,jag har idag på innrådan av konsument rådgivningen överlämnat ett brev till bilfirman som ger dom fram till 30/4 att ordna upp saken betr. sommarhjulen annars blir nästa mötesplats tingsrätten!,vi får väl vänta o se vilket alternativ den seriösa handlaren väljer! det kan ju gå så att det även blir olaga hot o svara för | |
|
Så Linus bil motsvarighet finns även i Norrköping. Grattis till alla Norrköpingsbor. Tycker att Linus Bil, Michell O Co och Europe Bil Center AB bildar en pakt. Alla har samma affärsidé, nämligen kränga fifflade, manipulerade,sönder körda bilar med tveksam historik. När kunden till slut märker att han/hon blivit blåst så kommer deras torpeder in i bilden....tycker synd om dessa individer BMW M-POWER |
|
| Du glömmer Sasas bilar i Götet och diverse småfirmor i Örebro... ;) | |
|
rob_t_j72: Uppfyller Sasas bilar alla kriterier för att vara med i pakten? :) BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.