|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
I slutet av 2009 fick jag för mig att det var dags att byta bort fruns Pajero,den började bli lite sliten o var dessutom dyr i drift o fruktansvärt slö,enligt mig, men frugan älskade den, nåväl jag började o leta efter något roligare hos stadens bilhandlare. Efter en tid träffade jag på en bekant som jag känt ytligt i ca 30 år och som nu arbetar som säljare på en bilfirma ägd av ”nya svenska affärsmän” .Han föreslog att jag skulle kika på en BMW 740 I -98 som de hade i lager,jag skulle ha vetat bättre men ok. Väl på bilfirman startades vagnen upp med hjälp av startkablar ” den har ju stått ett tag o det är ju jäkligt kallt ute så, o föresten åk inte så långt det är dåligt med bensin också!” sagt o gjort iväg bar det ! bilen gick fint ,visserligen ingen ”åskvärme” i den men hade ju bara varit igång en kort stund o eftersom det var dåligt med bensin så blev det bara en sväng på ca 2-3km ,väl tillbaka påtalade jag ”gps-skärmen” inte fungerade ,”inga problem det fixar vi ! dessutom får du med 17tums sommarhjul på alu-fälg utöver de 16 tummare med allväder däck som sitter på nu! Det skriver vi in i kontraktet!” allt enligt min bekant. Ja det lät ju ok! Kontrakt skrevs med leverans ” snarast” detta var i slutet av januari. Efter mycket tjat o svar som att” det är ju ändå ett jävla skit väder ute nu! ” så var det äntligen dags o hämta vagnen! Gps-skärmen ”glödde” endast svagt ”byt du batteri,så går den säkert bra annars står vi för material” jaha nu blev jag plötsligt ännu dummare o köpte ett nytt batteri för 2000:- !. 3-dagar senare så startar eländet inte! Efter div. Mätande av el så visar det sig att nav enhet i kofferten inte slår av utan drar ström hela tiden,dessutom så ligger förstärkare o andra elprylar bara inkastade bakom klädseln i kofferten samtliga fästpunkter saknar muttrar o div. Klips! När jag frågar varför så blir svaret att prata med ägaren av företaget, o han svarar att”alla har bråttom o vill tjäna pengar,men fixar du det s