|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle behöva en limtub med väääldigt smal "spets" för att kunna pressa in lim mellan två plast-detaljer som börjat glappa. Det är nog max en eller två millimeter som jag ska försöka klämma in limmet mellan. Vet någon var jag kan köpa så smala "kanyler" eller har någon nåt bra tips som jag kan göra detta på annats sätt med? | |
|
Plast är ett väääldigt stort samlingsnamn för en mängd material, man skulle behöva veta lite mera. Det finns snabblim (isocyanatlim) som klarar de flesta, dock är feta plaster som polyeten svåra. Ofta får man bra resultat om man även primar först med en droppe av tillhörande accelerator. Säljs ofta som en sats tillsammans med limmet, och det finns flera olika viskositeter. Kolla t.ex hos Elfa på deras sidor för lim/kemikalier. FP |
|
| Jag har satt på aero-fronten på min e92:a och tycker att det blir en för stor springa på ett ställe. Skulle behöva få ner lite lim i en springa och ena sidan är plast och andra sidan är lackad plast och dessa skulle jag vilja få att fästa mot varandra.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.