|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Salesman och Heltsonika: Baserar det på egna erfarenheter efter att ha kört ett antal tidiga demobilar när det begav sig vår/sommaren 2005. Hade själv en E46 -04 vid tillfället som jag upplevde som betydligt mer solidare med bättre känsla i paneler och dörrklang, även om den samtidigt kändes äldre. Jag upplevde att det blev betydligt bättre redan under hösten när de första Touringmodellerna kom (årsmodell 06). Men nu var det inte detta tråden skulle handla om utan Audi vs BMW så jag kan bara gratulera att ni båda är nöjda med era 05:or :-) |
|
|
Marin: Den där Audin du länkar till är verkligen prisvärd! b97knl: BMW´s dieslar håller priserna lite väl bra just nu, och tyvärr är det mest skumraskfirmor som importerar dem, var försiktig! Begränsa dig inte heller till enbart sedaner, kombi brukar vara mer lättsålt om du tänker sälja den senare. Jag skulle leta efter en A4 2,0T med automat och Quattro, för några tusen till så kan du säkert få ca. 250Hk?: Länk Mvh |
|
|
Hej, eftersom jag är A4 ägare av just en B7, 2.0 TDI Q Avant (140 hk) kan jag kanske bistå lite... Tänk på att vid 12.000 mil ska kamremmen bytas på den = INTE billigt. Min Avant har under vintern dragit 0,62. S-line utvändigt gör bilen grymt snygg, men GRYMT stötig, komforten lider verkligen av detta. Om du väljer en A4, se verkligen till att du köper en med sportstolar. Välj också en Quattro, Audis fyrhjulsdrift är underbar och skottsäker samt att värdet på bilen ökar betydligt. Dock ökar bränsleförbrukningen med ca. 1 dl/mil (om det nu spelar någon roll). Kvalitetsmässigt (den upplevda) är faktiskt B6 den bästa Audi gjort, på B7 började man smyga in lite mer hårdplast, B8 ska vi inte ens prata om... Min bil har nu gått 9,600 mil utan ett enda problem. Vill du ha tryck i kärran ska du sikta på en 2.0T istället, går mycket fint och är tacksam att chippa. Jag är på G att byta till en ny BMW nu, och anledningen är att Audis (både Q5 och A4) håller en bedrövlig upplevd kvalitet. |
|
|
Sug på den alla Ådi.s. Men ändå lite märkligt när det är just den upplevda kvaliten som berömmes. Men detta är oftast efter ett par dagars provkörning av någon motorjournalist. På tal om kvalitet. Ni som ev har bytt upp era "gamla" E60 till den faceliftade hur upplever ni kvalitetsförbättringen? Har ingen koll på vad som är ändrat mer än dörrarnas insidor. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Tack Tompak23d. Mycket uppskattad :) Efter en del starkare bensinare är jag är ute efter en diesel nu. Jag har märkt att Audis dieslar är mer prisvärda en BMWs, men... vill man ha en BMW igen så vill man :) Jag siktar in mig på en svensksåld historia, som blir förhoppningsvis lättare att kolla upp. |
|
|
Min A6 -07 känns genomsolid i utförandet, in och utvändigt. Men den har bara gått drygt 3600mil, så den verkliga kvaliten är inte bekräftad än. Motsvarande BMW kostar minst 50' mer i inköp, därför valde jag Ådi den här gången. A6 3,0 TDi-n som ja länkade till är ett riktigt moster. Går som ett skott, blygsam bränsleförbrukning, solid kvalitetskänsla och rimligt pris. |
|
|
Marin, alldeles riktigt som du säger. Det är milsvid skillnad mellan en A4 och en A6 både kvalitets- och komfortmässigt... Dock är ju A6 onekligen större än både 3-serien och A4. A6 blir ju jämförbar med 5-serien och det verkar ju inte aktuellt för b97_knl. |
|
| Kapar tråden igen: KristofferL, jag är både nöjd med min 05 och 09 och det går inte att märka någon skillnad. Hoppas att du är nöjd med din 08:) | |
| Om jag ska bidra med Audi så har vi en B9(?) på jobbet med sportchassie och den är otroligt stötig. Hade lätt valt bort det om jag beställde en ny idag. Då är jag ändå van med 19" och 35 profil! | |
|
falsterbo: Har en A6 -04 med sportfjädring och 17", tycker inte den bullrar nämnvärt... Kanske A4 har lite mindre ljuddämpning? |
|
|
Min far har en A4 2,0TDi Q 170 med S-line. Visst är den hård i fjädringen men det är definitivt inte särskilt bullrigt i den bilen. Eftersom det inte skramlar någonting nånstans så gör inte den hårda fjädringen så mkt. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.