AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.237

Trimma ny 530 xD

Du
1
Duran
530xD Touring -10
Hejsan!

Har precis beställt min första BMW någonsin - en 530 xD Touring. Och jag har redan börjat fundera på att trimma den lite. Har kikat runt lite på forumet men inte blivit så mycket klokare. Har tidigare ägt Volvo som trimmades hos SAM racing samt en Audi som trimmades av Dahlbäck racing. Har varit mycket nöjd med dessa. Har inte BMW något motsvarande trimföretag i Sverige?
Vad är annars det bästa företaget? Det skall vara så enket och säkert som möjligt - bara lämna in bilen och få det gjort. Jag har inget behov av att kunna justera effektnivåer el dyl själv i efterhand. Jag vill helst ha ett chip som på mina andra bilar, inte en box typ KCR. Förslag uppskattas.

Med vänlig hälsning

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Nu är jag ingen fantast av chipsning eller så för jag har sett hur skadorna kan bli i det långa loppet. Dock skulle jag rekommendera dig att kolla in www.motornord.se , de har chips ifrån Engelska Superchips(om jag minns korrekt). En bekant har stoppat in ett sådant chip i sin 535DAt Individual -2010 och det blev ett sjukt drag på en redan snabb bil.
Lycka till!
Asken
Vtech och ESS tuning ska vara duktiga på att trimma dieslar vad jag har hört.

Länk

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ESS är erkänt duktiga vad jag känner till, Vtech har jag läst positivt om.
Mvh
Asken
Ghost Rider
Kontakta V-Tech dom fixar så din bil blir en grym diesel räcer :)
ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Hej!

Jag kör med V-Tech och kan varmt rekommendera det. Har funkat problemfritt för mig. Enda nackdelen är att det blir en del felkoder som måste rensas innan service men det får man med alla trim. Prestandan blir ungefär som en standard 535d men ett underbart drag från stillastående med x-driven.

Fredrik

Ju
2
Juttaperka
330xD -06
Vad för typ av felkoder är det som kommer?
Hur rensar man bort felkoderna?
/Tomas

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Problemet är väl egentligen inte hur man rensar bort felkoderna, utan varför kommer det felkoder? Och vad innebär det för livslängd på katalysator/partikelfilter t.ex.

Det finns nollställningsverktyg som kan rekommenderas av samma företag som säljer trimchip/programmering.
ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Hej!

Felkoderna är ganska uppenbara, förhögt vrid (nm) extra förbränning PF osv..

Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.