AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.960

X5 Stolsminne och nyckel

Ras.mus
Har införskaffat mig en X5 E53 facelift som jag ska börja leka med nu. Har en fråga om stolsminnet.

Jag har läst någonstans att man kan koppla minnet till nyckeln och att man kan koda in att stolen (samt andra saker som radio mm) ställs in efter mina sparade inställningar när jag öppnar bilen. stolen ska man kunna koda att antingen ställa stolen när jag låser upp, eller när jag öppnar dörren.

Är detta något någon vet om här? Säljaren verkade inte riktigt ha koll på det igår när jag köpte bilen och den ska levereras i nästa vecka efter att de kollat en del saker bla. pdc'n. Så jag tänkte be dem koda in det när de ändå är igång... Fixar de säkert till en nybliven kund!

MEN då vill jag ju förstås VETA att det funkar som jag tror. Där är sportpaket i bilen med sportstolar med el och minnesknappar på sidan.
Jag tror dom måste göra den inställningen på verkstan. Har för mig dom gjorde det på min 04 jag hadde.
Ras.mus
ok, ja huvudsaken är att det GÅR att göra.

De olika som jag vet som man kan ställa in är väl:

Stolinställning
Radio
Automatisk låsning vid körning
Follow me home ljus (40/90/150/240 sekunder)

Sen är där en massa annat man kan ställa också men dessa är väl de viktigaste som kanske inte är igång från fabrik?
Ras.mus
Var det förresten dyrt att ha verkstan att göra det?
Ras.mus
De gör det på verkstan ja!

Fick det gjort nu sist, köpte ju bilen där för någon vecka sen så det gjordes gratis. Funkar finfint!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.