|
|
|
|---|---|
|
I morse fick jag åka ett par mil med denna bil. Den är sv-såld, silvermet, uttagen i förrgår och hade 37 mil på mätaren. Kör själv en 320d touring med 17"-fälgar - de såg ut som 14" med M3:ans 19" bredvid. VILKEN SUPERBIL - Jag kunde tyvärr inte köra bilen som jag ville eftersom den ska köras in. Det vassa metalliska raceljudet som kommer vid 4500 rpm är grymt läckert. Att växla med paddlarna på ratten förstärker racekänslan - helt klart! SMG-lådan imponerar!! Väghållning, bromsar, stolar - ja vilken bil. Den hade den nya vingen bak - riktigt snygg! En sån här bil väcker upp ha-begäret, det är bara att spara.... Jag har några frågor angående bilen som jag hoppas någon kan svara på. Hittade ingen TV funktion på navigationen, måste det beställas (går det efterbeställa - pris?) Vad innebär knappen SPORT?? När görs första servicen? Har hört nåt om LC - vad är det? Tacksam för svar! /John | |
|
låter trevligt :) knappen sport innebär att du får snabbare gasrespons, lite sportigare helt enkelt, bra på bana t.ex... |
|
|
LC = Launch Control. Detta fungerar på så sätt att man håller ned den vänstra paddeln när man står still och trycker ned gasen i botten. Sportläge 6 måste va inkopplat. Då varvar bilen upp till 3450rpm och när du släpper paddeln så ger bilen MAX-Acceleration. Rätt coolt tycker jag =) Om jag har missat ngt så kommentera gärna. Mvh Tobbe |
|
|
kul grej..men aningen hög "lamfaktor"...antingen lär man sig sin bil eller så kan man ju ta bussen =) Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
swe-boy: Utan LC kan man inte göra bra starter med SMG låda då den slirar med kopplingen för att starta mjukt. Sedan kör dom ju med LC i F1 också inte kanske samma sak men ändå. //Niklas "En riktig motor suger" |
|
|
För att svara på din andra fråga: Ja. Man nåste köpa TV-funktionen extra. Kostar ca 8000:- /Johan |
|
|
Sämsta skit jag hört.... en bil med lite under huven ska fan riva loss..och han/hon bakom ratten ska se till att det antingen gör det eller inte.. Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
Tackar för alla svar!! /John |
|
| "Sämsta skit jag hört...." testa först o uttala dig sedan! | |
|
jag kanske vet hur jag vill ha en bil... det ska vara en konst att köra en bil...tusen jävla hjälpmedel för att hålla den på vägen...om 10 år behöver man fan knapt skriva handla lappen utan bilen åker å köper mjölken själv Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
| jodå, du vet nog hur du vill ha en bil, men jag tycker iaf att du ska testa innan du uttalar dig | |
| vad är det som är så bra och användbart med den då?..som man inte kan göra ändå | |
|
swe-boy, Är det inte automat på din 735:a? |
|
|
nej Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
OK. M Gmbh alá Kelleners 410hk/0,00 bar OCH manuell låda. ;) |
|
| Ovanstående gäller min M3:a | |
| ok | |
|
jonnen: Kommer du från Uddevalla? Det stod en splitter ny M3 silvermetallic på Bmw där. Var det den pärlan du körde? |
|
| /Mvh Lidberg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.