|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på att införskaffa mig en z3 m roadster 97eller runt omkring en 99. är det något speciellt man skall tänka på? Är alla lika sparsamt utrustade som det verkar saknas i regel abs farthållare färddator o dyl utrustning i de flesta som jag sett på blocket. Hur vet man att det är en äkta m roaster fastän hk antalet är utskrivet. Hoppas på svar från ni som vet. | |
|
ABS var standard, antisladdsystem och liknande fanns inte tror jag. Skillnaderna mellan en m och en annan är ganska många. Dels har du ju utseendet, med luftintag i spoiler, gälar på huv, inredning och baklucka/bakre kofångare. Därefter motor, bakaxel, samt diverse delar i bromsar, och hjulupphängning. Sist skulle du kunna kolla på regbeviset. Provkör du sedan lär du inte ta misste, det är skillnad. Jonas |
|
|
Det finns en viktig sak att kolla på M-roadster. Diff-klumpens upphängning är för klent konstruerad och med det vridet som den motorn har KAN det innebära att upphängningen skadas. lättast är att lyfta på mattan i bagagerummet och kolla de punktsvetsar som finns där. Har de släppt skall du antingen dra dig ur affären eller pruta rejält. Det finns en massa skrivet om detta på zroadster.net (engelskt diskussionsforum för Z 1-4 -ägare) Lycka till! Vulcan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.