|
|
|
|---|---|
|
Hej Körde 150mil förra veckan med en Lincoln town car -07 med 3500mil på mätaren.. Bränsleförbrukningen var sådär: 0,97/mil på landsväg och jag körde ganska lugnt. En V8 som var hyfsat seg, styrningen liknar volvo 740 samt fjädring som en amerikanare ska ha. Bilen toppade 185km/H tyst bil men styrningen kändes minst sagt instabil i den farten. Den bokstavligen skickade i växlarna, typ krossväxling. Någon annan än mig som fått förmånen att testa en amerikask pansarvagn? | |
| Körde 500 mil i en Ford Taurus för några år sedan, i USA såklart. När jag kom hem kändes min dåvarande bil (en Volvo S60 2,4 T) som en gocart. Sällsynt trist bil med dålig motor, risig väghållning, törstig och många andra dåliga delar. Bilen inbjuder inte alls till inspirerad körning, utan man lallar med i det allmänna tempot på deras highways. | |
|
precis, inte så konstigt att det blir svårt att sälja dessa bilar utomlands. Dom klarar ju inte någon som helst konkurrans. Tror det var bladfjädrar bak på den bilen jag hade, galet. skulle vara kul att veta hur en sån svampbil klarar det svenska älg-testet. Finns nog risk för överstyrning av den värre sorten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.