|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Okej tack för svaren. Om jag skulle vilja laga detta felet på lådan vad är de för kostnad o arbete vi pratar om då? Måste lådan ner eller? |
|
|
Ja lådan måste ner och det är en hel del jobb. Är ingen mekaniker precis men jag har en bror som är. Han bytte kopplingen på min förra veckan, men han sa att han var tvungen och plocka ner växellådan för att kunna pilla i den för att åtgärda detta fel. |
|
|
Länk funderar på att sälja den om du är intresserad. |
|
|
Ang. felet på växellådan kan du läsa mer om det här: Länk Det handlar alltså om en bussning i växellådan som behöver bytas. Jag har exakt samma problem. Repsatsen kostar 47:- men lådan måste rivas ner för att komma åt och byta den. Kan gå på allt mellan 3000-10000:- beroende på vem du frågar. Mvh Sigge |
|
|
Matte J: Jag hade en Saab 93 Aero (-02) innan jag köpte min 330 Touring (-01). Skillnaden är påtaglig. Saaben hade bättre lastförmåga. BMW:n är annars på alla sätt bättre (förutom rostkänsligare kaross). BMW:n känns betydligt modernare i konstruktionen, mycket bättre väghållning och körglädje. Kvalitetskänslan överlag betydligt högre. Men som med alla äldre bilar får man räkna med att fixa till ett och annat. Det får man så klart ta med i sin budget. Näst på tur för min del är nytt batteri och ny kylare. Mvh WGG |
|
|
Tack för svaren! Har lite frågor om utrustningslistan som nån som kan tyska kanske kan svara på? 0226 Sportliche fahrwerksabsti 0210 Dynamische stab.kontrolle 0290 LM Rad/sternspeiche 44 0403 Glasdach 0465 Durchladesystem 0494 Sitzheizung fuer fahrer Vore schysst om nån vet vad det där är för något! |
|
| Går det att sätta in nån annan stereo i bilen om den har navigationsstereon med bandare nu? | |
|
0226 Sportliche fahrwerksabsti- Sportchassi 0210 Dynamische stab.kontrolle- DSC Dynamisk stabilitetskontroll 0290 LM Rad/sternspeiche 44- Fälgarna gissar på style 44 0403 Glasdach- Glastak 0465 Durchladesystem- Vet ej 0494 Sitzheizung fuer fahrer-Stolvärme |
|
| Är inte Durchladesystem genomlastningsluckan i armstödet i baksätet? | |
|
Okej tack! Är Sportchassiet detsamma som ingår i M-tech II paketet? |
|
|
Nej, det är det nog inte. Coupé och cab hade sportchassi som standard och det gick att beställa till sedan. Sedan fanns det ett M-sportchassi som ingick i M-paketet. |
|
|
Nån som vet vad som skiljer dessa sportchassien åt? Hur är detmed stereon i bilen, går det attbyta huvudenheten till en vanlig dubbeldin? MVH Mathias |
|
|
Hallo hallo, Jag har en Bmw e46 330 2001a, dom som säger att du måste betala över 100k för att få ett unikt ex dom vet inte vad dom snackar om, är det så att du vill ha en sådan, så kika blocket och autopower lite nu och då, det dyker upp riktigt fina ex någon gång nu och då, jag Betalade för min 75k, dock av en bekant kanske jag ska tillägga..men han hade tänkt begära 85 för den..sitter även ÄKTA M3 ratt"eftermonterad"mycket tjockare och härligare än den som ingår i "m-paketet" och den kan jag säga är UNIK, 12000mil inte farligt... FULL utr och då menar ja.g full, jag var inne med den på bmw för jag skulle byta olja och lite filter osv, när dom fick se mitt ex var dom i ljup förvånad, deras komentar "den är ju ny", kan hålla med dom, finns inte en skråma varken på in el utsida, EXTREMT pedant skött utav tidigare ägarna alldrig vinterkörd etc.. Så mitt råd till dig, STRESSA INTE om du vill ha en sådan bil, dom finns vänta bara så dyker det upp en, Annars i övrigt, jag kör på 0.85 landsväg, ca 1-1.1 stads trafik.. Bakvagnsbussningarna är en sjukdom, är bilen lite "tuffare körd" glappar dom alltid, synkningen på 2ans växel brukar offta ge upp, "sjuka bmw har haft sedan 80-talet tror jag" Fläkt motstånden till kupe fläkt, mycket vanligt.. men som sagt alla bilar har väl lite små brister ? Kör på, håll ut och invänta ett riktigt fint praktexemplar, det dyker upp |
|
|
Håller med E75....jag gav med under 80000 för min för ett år sen och det är verkligen ingen rishög..... Leta på så hittar du lätt en till samma pengar....lycka till Frasse |
|
|
Jag blir lite avundsjuk på E75. Endast 22 år och är redan ett helt uppslagsverk ang 330. Prisbild, fullutr, barnsjukdomar etc... Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Karlhilding, hehe, man kan säga att jag är BMW freak, kan det mesta om alla olika modeller, inte bara bmw utan är extremt biltokig i övrigt. jag kan nästan lova dig, är det något du undrar över en bmw så kan du fråga mig, allt från när alla olika modeller fick facelift etc, jag efterforskar mycke om bilar innan jag köper och har på så vis lärt sig en HEL del, samt är jag bilmekaniker så det blir man inte dummare utav, Det som skrämmer mig lite är alla mäniskor på blocket tex, endel skriver BMW 523 årsmodd 99, sedan så har dom mage att säga att det sitter M-paket och sport chassie ORIGINAL, är man lite freak som jag så vet man att det INTE fanns original då, då M-sport komme år2000 med faceliften på dom senaste modellerna med övergång mot 2001.. Alla vill väl veta det mesta om dom under bara Bayerische Motoren Werke"bmw" :) |
|
| Jag tyckte ju iof det kändes mer som sarkasm från karlhilding sida ;) | |
|
Hehe.............. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
E75: Lite OT, men M-paketet till E39 sedan finns från MJ00, dvs året innan faceliften. Till touring modellen dröjde det till faceliften. Håller dock med om att många annonsörer tror de har fullt M-paket bara för de har M-sport ratt... --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Har fortfarande inte greppat om det är någon skillnad på sportchassit och M-tech II sportchassit? Och om någon vet med stereon, går det bara att byta från original med bandare till en vanlig cd-spelare? MvH Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.