AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.339

Erfarenheter av skånedäck i Malmö

Dr
342
Dredd
525d -10
Tjena!

Tänkte bara dela med mig lite av dagens erfarenheter på Skånedäck i Malmö och samtidigt undra om ni tycker detta är ett okej beteende.

Jag kommer in idag för att sätta på mina sommarfälgar som jag har i deras däckhotell. De har redan frågat en gång om jag vill ha nya däck på fälgarna eftersom de gamla är slitna. Jag har avböjt och vill bara ha på mina fälgar. Efter ett par minuter kommer det ut en snubbe som frågar om jag verkligen vill ha på däcken, för de är slitna. Jag tackar nej igen och han går. Det kommer ut en snubbe till och frågar om jag verkligen inte vill byta däck. Jag tackar nej och säger att om jag vet att de är slitna och att jag skall byta, men inte nu och här utan att jag brukar köra till tyskland när det är dags att byta däck. Detta kan kombineras med att fylla på barskåpet (bara ett litet tips ;) ). Han svarar snorkigt medan han går ut genom dörren till verkstaden med ryggen mot mig att då får du med dig dina vinterdäck hem också om du inte byter däck hos oss. Detta är inget jag motsätter mig vid det här laget utan vill nog mest bara komma därifrån och slippa se dem mer någonsin. När jag åker är killen uppenbart snorkig och ganska irriterad på mig och det enda jag gjorde var att inte handla däck av dem och för att jag skall köra ända till tyskland (20 mil).

När jag kommer hem kollar jag däcken för att se hur illa det egentligen är med mönsterdjupet eftersom killen blev så upprörd. Och visst däcken är slitna men där återstår ändå 3mm däck, dvs fullt lagligt i Sverige (minst 1,6 mm) men inte helt fantastiskt att köra omkring länge till på.

Om man har sina däck på däckhotell kan man inte förvänta sig att de faktiskt gör vad jag betalar för och inte håller på och grinar om var jag köper mina däck då?

/ Jens
Fast å andra sidan hade du inte behövt säga att du ska byta däck i Tyskland.
Var och en är berättigad till sin egen åsikt, men att vara otrevlig för att du inte vill köpa däck av dem låter inte som någon vidare kundservice. Du förvarar ju trotts allt dina hjul hos dem, eller rättare sagt du gjorde det.
Dr
342
Dredd
525d -10
Ville mest understryka min poäng att han inte behöver bry sig om var jag köper mina däck...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.