|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har 4:3 skärmen i min och vill byta till 16:9 men jag vet inte vad jag ska leta efter för det finns ju massa olika, typ MKI, MKII, MKIII och MKIV. Vad är det för skillnad på de alla? och vilken ska jag leta efter? //Cristoffer | |
|
Hej Cristoffer, Du måste skilja på 3st saker. 1. Skärmen (4:3 eller 16:9) 2. Navigationscd/dvdläsaren mk1, mk2, mk3 (cd), mk4 (dvd) 3. Video/Tv modulen (analog eller digital samt 4:3 eller 16:9 kompatibel). Är du ej intresserad av TV så kan du koppla bort den helt och slippa bry dig om 4:3 eller 16:9 kompatibilitet. /Andy |
|
|
Oj det var snabbt svar:) Ja nummer 3 kan jag strunta i då så länge för tv är ju inte så intresant. Men då kan jag köpa vilken 16:9 som hällst då så är det bara plugga i då eller? Kan du förklara lite mer specifikt, är som en två åring ja när det gäller sånt här, typ vilken jag kan köpa och vad jag får med vad |
|
|
Du kan köpa vilken navigationsskärm som helst som suttit i en E39. Köper du en som suttit i en E38a så måste du köpa till en plastram vilken skiljer mellan E38 och E39 (kostar inte speciellt mycket). BMW X5 skärm är identisk med E38 & E39, men där måste kontrasten justeras om inne på kretskortet för att ge bra bild då monteringsvinkeln skiljer sig. E46 har ett annat fysiskt format och dessa passar ej i E39 även om de ser likvärdiga ut. Vad gäller navigationsdvdläsare så finns det bara ett val sålänge du har pengar till det: MK4 (Snabbhet, menyer samt att den använder de nyare DVD kartorna.) Alla från E38, E39, E46, E53 som har suttit monterade med färgskärm fungerar i din bil. Hoppas du blev lite klokare :) /Andy |
|
|
okej MKIV är alltså dvd, som man stoppar i skivan bakom skärmen? Behöver man inga extra tillbehör för att det ska funka? Och I, II, och III är alltså samma funktioner men med olika bildskärm? |
|
|
Dvdn sitter i bagageutrymmet. Det är alltid bandare bakom skärmen. Enbart e46 finns med cdspelare bakom skärmen. 1 2 3 är ej samma funktioner med olika skärm. Läs vad jag skrev ovan.... |
|
| Jag kapar tråden lite, jag har en 16:9 skärm i min bil men skärmen blev spräck av en polare som va lite fuller. Jag har skruvat isär naven och det är ju en sharp skärm som sitter i finns den att köpa lös lr är det en hel 16:9 enhet som gäller?? | |
|
Hej, Du kan köpa enbart skärm och knappsats löst på ebay. Du behöver mao. ej köpa kasettdelen och elektroniken bakom. Hittills har jag ej sett enbart skärmen / sharpmatrisen lös tyvärr. /Andy |
|
| Beolink: du vet möjligtvis inte vad skärmen kan ha för nr? Min är ju urskruvad ur höljet och jag har sökt på den nr som står på den men hittar ingenting tyvärr, lr vet du nån som kan ha en skärm kanske? | |
|
Hej, Sök på Bordmonitor 16:9 blende så får du upp endel träffar på www.ebay.de Länk /Andy |
|
| jag letade lite på ebay, men när det står blende är dom felfria då lr är dom defekta? Det finns några mer men den billigaste ligger på 1EUR | |
|
Hej, det är blandat, det står i tilläggsinfon. Den jag länkade till är hel, men den för 1 Euro är trasig. Blende innebär att det bara är skärmen och knapparna och inte själva huset med bandare etc som sitter bakom. /Andy |
|
|
Hej, det är blandat, det står i tilläggsinfon. Den jag länkade till är hel, men den för 1 Euro är trasig. Blende innebär att det bara är skärmen och knapparna och inte själva huset med bandare etc som sitter bakom. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.