|
|
|
|---|---|
|
Hej Min bagagelucka på bmw e46 -01 sedan går inte att öppna med nyckelknappen eller med knappen på bagageluckan. På instrument panelen indikerar det även att bagagelucka är öppet fast att det är stängt. Ända sättet just nu är att öppna med nyckel i nyckellåset på bagageluckan. Någon som har en idé på vad de kan vara innan jag pratar med BMW? | |
| ta lös listen på koffert luckan och rengör och smörj kontakterna... hade en touring som hade samma problem.... | |
|
Om du inte vill göra det inne liggandes i bilen så kan du nog när du tagit bort listen, öppna den mekaniskt. Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
Tackar för tippsen men inget av det verkar fungera, har kollat samtliga kontakter och alla ser ok ut. Någon som har något mer tipps?? |
|
|
tja! hur löste du problemet? har nämligen exakt samma problem och har bytt "skyltbelysningslisten" för 3 månader sedan så tror inte det är den som det är fel på |
|
|
Pular med polarens E46/330 som krånglar med bagageluckan. Går varken att öppna med nycklar eller handtaget på luckan. Skyltbelysningen funkar som det skall med bilen indíkerar öppen lucka på instrumentpanelen. Enda sättet att öppna luckan är med nyckel. Kan tillläggas att en helt ny komplett list inhandlades igår samt monterades utan någon som helst förbättring. Hur stor är chansen för kabelbrott? Lämna in bilen på verkstad är sista alternativ ifall jag inte kan hjälpa honom. Kanske skall prova koppla ur batteriet en stund? Någon bagagelucka guru som har mer tips? BMW M-POWER |
|
| har precis samma fel. bytt hela listen rampen för den var typ möglig ndå. men inget hjälpte låset. Kikade lite under gummit på kablarna och dom ser fräsha ut i vilket fall. | |
| Hade samma problem! Visade sig att det var en kabel som tagit skada i övergången från kaross till bagagelucka! Problemet tillkom att jag sopade igen bagagelucka för hårt... | |
|
r0bban_87: Var det bara att dra ut kabelstammen inkl. snabbkopplingen från bagageluckan för att åtgärda det? Jag plockade bort gummitätningen runt kabelstammen från kaross till lucka och det såg fint ut utan några som helst synliga avbrott eller dylikt på kablar men det kanske ligger längre in på kabelstammen ifall det är avbrott någonstans... BMW M-POWER |
|
|
Lite återkoppling till inläggen ovan, kanske kan hjälpa någon i framtiden. Idag bestämde vi oss att för att ta tag i detta och som tur gick det bra vilket ledde till glada miner hos polaren när han kunde öppna luckan igen efter flera månaders bökande med nyckeln. Det var kabelbrott lite längre in i stammen och dessutom hade flertal kablar tydliga skavskador vilket känns lite så där på en inte allt för gammal bil. Färg på kabeln som styrde öppningen till bagageluckan och hade avbrott var brun om det är någon som undrar.¨ Material kostnad 90: -(skarvhylsor, kabelskotång samt kabel 0,75mm²) + 1,5h arbete. Ett tips är att inte ha allt för långa skarvar då det kommer att ställa till det med kabelstammen som kommer att vika sig konstigt när man skall stänga luckan. BMW M-POWER |
|
| På min E46 sedan var kontakterna vid kabelanslutningarna till reg.skyltens lamphållare väldigt ärjade/korroderade. Efter rengöring fungerade knappen till bagageluckan varje gång. Tidigare var det väldigt glappigt med knappen och stundtals helt dött. Jag misstänkte mikrokontakten och jag har även haft kabelbrott mellan kaross och bagageluckan men det var alltså inte problemet senaste gången. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.