|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter att ha haft bilen stillastående i drygt 2 veckor och fick efter det problem med att starta pga låg batterispänning. Det är iof ett problem med ett batteri som är 1,5 år men nu till det akuta. I direkt samband med detta fick jag komplikationen att navigation (MK IV) inte kan läsa navigations-DVDn. Jag får felindikering, antingen att det inte sitter nån skiva i DVDn eller att den inte känner av DVD spelaren. Någon som vet vad det kan bero på och ev har ett botemedel? | |
|
Lyft av minuskabeln på batteriet en halvtimme så att bilen "resetas". Det går också att lyfta av både plus och minus och föra i hop dom. Skruva sedan fast dom och kolla igen om navigatorn funkar. Har själv haft samma problem med att navin strular efter tomt batteri på E39. Se också till att ladda upp batteriet ordentligt, har du inte en laddare (typ CTek) så är det välinvesterade penagar att införskaffa en såda. Underhållsladdning av batteriet ett par gånger per år gör att man minskar risken för tomt batteri samt att livslängden ökar. ___ //Ulf |
|
|
Tack för svar! Tyvärr hjälpte det inte att "nolla" spänningen. Jag lät spänningen från batteriet vara av över natten (plusledningen jordad). Tyvärr kvarstod problemet med att DVDn inte kan läsas. Tacksam för kloka råd! /L |
|
|
Ingen som har fler goda råd hur man fixar problemet med navigatorn? /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.