|
|
|
|---|---|
|
När jag stoppar in nyckel så har klockan tappat minnet. slår på tänningen å vips så öppnar sig den delade bak luckan samt så funkar inte höger baks back lampa. hjälp vad är det för fel? | |
| Har inte själv råkat ut för det, men sett andra där orsaken till att klockan tappat minnet är låg batterispänning. När min lucka bak inte ville öppna sig var det kabelbrott i luckgångjärnen ( tydligen ett standardfel, tyvärr krångligt och dyrt) | |
| Det där med bakrutan som öppnar har en kompis haft på sin E61 530iTM. Han hade fått in vatten via panaromatakets dräneringskanaler. Vattnet samlade sig i reservhjulsbaljan bak där diverse elektronik finns. Efter det fick han alla möjliga elfel. | |
|
ingen fukt i bilen.. kan det va micro brytaren i fönsterluckan som spökar? |
|
| Microbrytaren går enkelt att pilla upp, ( dock fjädrar den, så håll emot när du öppnar den) rensa från ev. fukt och se om det blir förbättring | |
| Låter som du har ett märkligt sammanträffande av fel. Kolla kontaktytorna i bakljuset de är vanligt att dom "brinner" sönder i själva lyktan där man sätter i lamphållaren. Bakluckan låter precis som microbrytarfel alternativt kabelfel någonstans i luckan. | |
|
Hej, Jag hade liknade fel och det slutade med att jag fick byta microbrytare, batteri plus någon batterispänningsgrej. Efter detta så har elspöket försvunnit och luckan är stängd. /Björn |
|
|
kontakterna e kollade inget fel. batteriet är nytt.. tycker det är lustigt att det inte finns ström i kontakt till back lampan när det finns till dim ljuset |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.