AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
989

Bilen kommer att flyga fram!

Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Satte på sommardäcken som säljaren skickade med igår, höll på att garva läppen av mig: Bakdäcken är av fabrikatet "Flamingo"! Någon som sitter inne på info om detta säkerligen högkvalitativa märke? Framdäcken var av Kinafabrikat, minns inte vad de hette, men det var väl "TransYear" eller ngt liknande... Kommer bli kul att köra i regn framöver...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Så länge mönstret ligger på 5-6mm eller mer så borde de inte vara så farliga, mina Nankang NS-2 ligger på ca. 4mm och måste bytas - de släpper hela tiden i väta...

Mvh
Pr
1.031
Profossen
"Flamingosarna" har säkert närmare centimetern i mönster, men kinadäcken saknade märkning för rotationsriktning.... Satte dem så att texten kom "rätt", eftersom jag inte kunde avgöra åt vilket håll mönstret var "öppet"...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Profossen: Det fanns för många år sen ett band som kallades flamingokvintetten, det kanske sjunger om bakhjulen och den utländska fabriken som tillverkat dom har försökt hitta något lokalt namn som passar på den svenska marknaden:=)
Mvh
Asken
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Asken Asken.............

Flamingokvintetten lever i välmåga och är ute och spelar fortfande:-)

Byta upp sig? Till vad då?
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Hur gick tankarna innan man bestämde sig för namnet "Flamingo" måntro? Finns det rosa däckpennor att köpa någonstans? ;)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Alltid skönt att få lyssna i stereo i alla fall! Lite kvalitet fick du alltid.
Is
468
Ismo
735iA -87
Flamingo är japanskt "cityjeep" däck, lite lättare offroad... med andra ord helt perfekt för svenska vägar.

Däcken är inget skit precis heller sägs det.
Pr
1.031
Profossen
Haha, sjysst! Får se hur pass mina japanska cityjeepdäck hänger med då i sommar :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.