|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om det är olika utväxling på bakaxel från 325 -91 och 328 touring -96? Eller om informationen finns att hitta någonstans på nätet? | |
djspirit |
finns här på sidan BMW: NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
Har kollat lusläst mig genom siten men då måste jag ha missat det. Var kan jag hitta det då? |
|
|
Kolla på www.bildelsbasen.se , där ser man att tex en bakaxel ifrån en 328:a är högre växlad än en 325:a..... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Är det inte 3,15 på både 325 & 328? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Såvitt jag vet är det 3,15 på 325i och 2,93 på 328i .......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Dessutom lär medbringaren (utgående axeln ifrån klumpen) skilja mellan dessa två. 328ans bakaxel har med all sannolikhet rund medbringare och en 325 -91 har fyrkantig. Förändringen kom mellan 92-94 tror jag, |
|
|
Har också sett att just medbringaren skiljer mellan 325:orna som RG säger. Jag som trodde det var samma utväxling på dessa. Man lär sig var dag... Skulle du byta ut din klump Sandgren (till lägre utväxl.) eller har jag drömt? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Anders S: Nej jag hade funderingar på att sätta på en baxväxel ifrån en TurboDiesel då den den var diffad, den var ju även väldigt mycket lägre växlad men det blev iallafall aldrig av, köpte kammar och avgas istället........ Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.