|
|
|
|---|---|
|
Jag har alltså en 530xdat -06 med M-paket och skulle vilja "få ner den" som en bakhjulsdriven e61 med M-chassie... (ingen chassieändring på xd:ns M-paket...) Har inte hittat några sänkfjädrar fram. Nån som vet om det finns såna? Går det att "lura" nivågivaren till luftfjädringen bak? Är det nån mekanisk begränsning, tex drivaxlarna fram, som gör att BMW aldrig släppte ett sportchassie till dessa 4wd modeller?? Har inte tänkt mej nån extrem sänkning, utan ca 30mm. Det borde hjulupphängningen/drivaxlarna tåla. ...bara för att man behöver ha fyrhjulsdrift kanske man inte utövar terrängkörning i skogen... (kolla Audis Quattro modeller med låga chassien) ///Mattias | |
| Min är sänkt med fjädrar fram och ändrat nivågivaren bak. Dock är det ingen 4wd. | |
|
OK, melzen. Går det att justera nivågivaren eller behöver man modifiera nån arm? Det är just fjädrar fram till 4wd som jag inte hittar... (nedre fjäderskålen är speciell på 4wd, så jag vet inte om 2wd:ns framfjädrar passar) Nån annan som vet? ///Mattias |
|
|
Oj då... Hittade just sänkfjädrar fram från H&R, 35mm... Vad bra! Ska man "lura" givaren eller åka till verkstan och programmera bakfjädringen? ///Mattias |
|
|
Står det explicit att framfjädrarna från H&R är till xi/xd? Jag skulle vara tveksam... Prata med stötdämparexperten istället: Länk Mvh |
|
| Det var förra ägaren som hade sänkt den. Han kände en kompis på BMW som ordnade det. Så har man otur kan denna procedur säkert kosta massor. | |
|
rob -Ja, man fick tillochmed fylla i om man har 530xi eller 530xd, det är nog olika vikt på dessa. (redan beställt) melzen -Jag får väl prata med BMW-verksta'n om dom kan justera lite (om ingen kommer med andra förslag) ///Mattias |
|
|
En bild på hur det kan bli med en sänkning: Länk Hade spacers på 20mm bak men då slog däcken i hjulkanterna vid lite aktivare körning. Bara någon millimeter på ytterkanten men störande så de tog jag bort. |
|
|
968Matte: Jamen det låter ju bra, i vilken shop hittade du dem? Mvh /Robban |
|
|
Riktigt fin bil/fälgar du har, melzen! Fast jag hoppas min inte blir riktigt såå låg... men snyggt är det! Robban: Jag kom ju på igår att jag inte kollat H&R:s sortiment, så jag Googlade på "H&R sänkningssats". Då föreslogs en svensk återförsäljare högst upp... (från Gbg, nåt med bil och mode...) ///Mattias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.